criteria vraag bij query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,
Ik heb even een vraagje, hopelijk kan iemand mij verder helpen!

In een kruistabelquery heb ik de onderstaande criteria staan:
>="200603" And <="200652"

Eigenlijk zou ik dit niet willen, maar de volgende vraagstelling:
>=[Vanaf welke week?] And <=[Tot en met welke week?]

Via deze manier kan elke gebruiker namelijk zelf de gewenste periode opvragen, volgens mijn huidige methode zit de gebruiker vast aan de weken die ik hierin heb ingesteld.

Maar helaas krijg ik een foutmelding als ik de onderstaande code gebruik, namelijk dat dit niet herkend kan worden als een geldige veldnaam of expressie.

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen, zodat we toch de gewenste week zelf in kunnen toetsen??

groetjes,
Cindy

Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je het vraagteken verwijderen

HTH
Weest gegroet,
Guus

Nee helaas, dat had ik ook al geprobeerd. Maar dezelfde foutmelding blijft.
Iemand anders suggesties??

groetjes,
Cindy

is die criteria hetzelfde als je de weken hebt ingegeven in je invoervak van je tabel?

Hierbij dan het bestand, even zeer beknopt weergegeven.
Het gaat dus om het rapport wat je hierin ziet.
De 3 qry's horen er ook bij, de week-vraag haalt hij uit de bovenste query.

Hopelijk kan je me verder helpen!!

Groetjes,
Cindy

Bijlagen

Het probleem zit em in de crosstab query. Alleen bij een crosstabquery moet je bij gebruik van parameters nog iets extra's doen. Klik rechts in het query design scherm en kies voor "query parameters". Vul daar nogmaals de parameters in die je hebt ingesteld in de criteria. Dan zou het moeten werken.

Grtz,

Hallo,
Sorry voor mijn late reactie, ik had nog geen gelegenheid gehad om het te testen.
Maar goed, nu dus wel alleen krijg ik hem helaas niet aan de praat.
Volgens mij heb ik gedaan wat je hieronder noemt, maar bijgaand dezelfde database met die parameter erin toegevoegd.
Heb je tijd om nog 1 keertje te kijken??

groetjes,
Cindy

Bijlagen

Als je in je query bij criteria invult: Between [Begindatum] And [Einddatum] kan de gebruiker de gewenste datum invullen. Is dan wel niet de week, maar dit werkt bij mij prima.:)

Dat is dan wel een oplossing inderdaad, maar niet helemaal de gewenste. Al mijn andere parameters werken op de vraag van het weeknummer, dus deze laten openen met een datum vind ik dan niet zo logisch.
Het zou toch mogelijk moeten zijn, niemand verder????

Je had em bijna te pakken ;)

De parameter is alleen dat wat tussen de [ ] haken staat. In jouw geval dus "[vanaf welke week]"

Bijgevoegde zipfile bevat de werkende query.

Grtz,

Bijlagen

Nou inderdaad, da's mooi!
Maar helaas, het is toch minder simpel als dat ik dacht, want nu werkt qry 3 namelijk niet meer. En daarmee is ook het rapport onbruikbaar geworden.
Ik snap er toch nog niks van....jij wel?

Maak bij die week een datumnotatie iplv tekst.

Dat is nog steeds geen oplossing van het probleem.
qry 3 blijft niet werkbaar hiermee.

Als je de parameter die opgenomen is bij de crosstab query ook opneemt in datzelfde lijstje bij de andere 2 queries werkt het wel goed.

Grtz,

Na een beetje knoeien werkt het eindelijk!!! Het resultaat: alleen de parameter in qry 3, daarna moest ik het rapport in de ontwerpweergave openen en opslaan. Uiteindelijk pakte hij het toen allemaal goed.
Gelukkig maar....
Hartstikke bedankt voor alle hulp!

groetjes,
Cindy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan