Cron / Cronjob werkt niet - Vitaal voor Site

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipert

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een veiling site en nu heb ik hetvolgende probleem:

Mijn provider onderstuund geen Cronjobs ( sohosted ) .

Ondanks dat ik erg tevreden ben met hun zit ik wel met een groot pronbleem.

Om mijn site elke minuut te verversen en de site te laten werken heb ik cron nodig.

Ze hebben mij verwezen naar www.setcronjobs.com

Daar heb ik een account aangemaakt om mijn cronjob script uit te laten voeren.

Helaas werkt dit nog steeds niet.

Ik krijg wel de melding dat de cron goed wordt uitgevoerd, maar om de 1 of andere reden als ik de site test, win ik mijn eigen veiling niet.

pas precies om 0.00 uur komt de bevestiging dat ik het objekt gewonnen heb waarop ik heb geboden.

Maar omdat de cron niet goed is uitgevoerd, komt deze veiling niet on de admin gedeelte tevoorschijn als verkocht objekt.

Is er iets of een scriptje dat mij kan helpen??

Groeten

Elke minuut gaat je sowieso niet lukken zonder te betalen, de gratis variant van setcronjob kan hooguit iedere tien minuten worden gebruikt. Er zit ook een max. timeout van 3 seconden op, als er veel of zware scripts moeten draaien kan dat het probleem zijn.

Waar heb je de site mee gebouwd? Wellicht dat er andere oplossingen mogelijk zijn.

Het is trouwens wel belachelijk dat je bij betaalde hosting niet eens de mogelijkheid krijgt een cronjob in te stellen, erg veel ruimte geven ze ook niet. Ik zou toch overwegen over te stappen naar een bedrijf dat wat meer waar voor je geld biedt.

Ik heb betaald voor de service dat er elke minuut een cron wordt uitgevoerd.

De Site is gebouwd met Dreamweaver in PHP.

Het is lastig, ja! Maar ja, als je de site laat hosten weet je niet altijd van te voren wat je krijgt.

ook heb de site al eens verhuisd omdat er problemen waren met de benodigde PHP versie 5.3

Dat was zo'n gedoe dat ik het niet snel weer zal doen.

Dus.... Suggesties?

Over het algemeen weet je precies van tevoren wat je krijgt als je een hosting contract afneemt... zo niet dan zou je al helemaal over moeten stappen.

ik had al meerder accounts bij hun en was altijd erg tevreden met hun kundigheid en vaardigheid.

Vandaar dat ik er niet op gelet heb of ze ook cron ondersteuen.... en zeg nou zelf... is toch een beetje achterhaald?

Ik heb betaald voor de service dat er elke minuut een cron wordt uitgevoerd.
Ah, dat had je er niet bij verteld, dan staat de timeout ook op 30sec en tenzij je een erg zwaar script hebt moet dat toch wel voldoende zijn.

ook heb de site al eens verhuisd omdat er problemen waren met de benodigde PHP versie 5.3
hm, dat kan inderdaad lastig te vinden zijn.

Dus.... Suggesties?
tsja, controleer je instellingen nog eens, een foutje is makkelijk gemaakt en over het hoofd gezien. Probeer cron eens handmatig te activeren (kan waarschijnlijk gewon door in je browser naar het adres van het bestand te gaan), wellicht dat er iets mis is met je site. Misschien dat sohosted je verder kan helpen?

Over het algemeen weet je precies van tevoren wat je krijgt als je een hosting contract afneemt... zo niet dan zou je al helemaal over moeten stappen.
Het stelletje ratten noemt cron niet eens in het lijstje van wat er bij het pakket zit, ik kan Kuipert eigenlijk niet kwalijk nemen dat hij aannam dat het er bij zat.
Vandaar dat ik er niet op gelet heb of ze ook cron ondersteuen.... en zeg nou zelf... is toch een beetje achterhaald?
Cron, achterhaald? Hoezo?

Laatst bewerkt:
Tja.... wat doe je eraan?

Niks op dit moment.

Maar nu is het heel erg belangrijk dat de site gaat werken anders heb ik er veel geld tegenaan gegooid zonder dat ik er wat aan heb.

De cron.php zelf werkt goed. Ik krijg de melding : Cron Job Executed Successfully

Ook in de logs van setcronjob.com kan ik zien dat het succesvol is.

Maar toch werkt het niet.

Waar hangt cron mee samen? Misschien overzie ik iets. Curl? Webservers? IIS?

Ik weet het echt niet....:confused:

Ik vind achterhaald dat je zelf niet cron kunt instellen.

Cron zelf natuurlijk niet

Als cron wel iedere minuut met succes wordt geactiveerd maar het niet het gewenste effect heeft op de site is er kennelijk iets is met de scripts op je site. Ik denk dat je daarvoor beter een nieuw topic kunt openen in het PHP gedeelte van dit forum, het gaat mijn pet in elk geval te boven.
Ik vind achterhaald dat je zelf niet cron kunt instellen.
Absoluut mee eens.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk gaat er inderdaad iets mis met het script... laat de uitvoer van het script ergens naarheen schrijven, dan zou je een heel eind moeten kunnen komen.

Als je een domein neemt bij een andere host die wel cronjobs aanbiedt, dan kun je vanuit dat domein je huidige website/domein supporten.
Dus voor mijn part neem je www.decronjobsvankuipert.nl bij een geschikte host. Dan hoef je je huidige website niet te verhuizen.

Maar dat staat los van de vraag of die cronjobs eigenlijk wel de oorzaak is van het niet functioneren van je veiling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan