Croslink netwerk Windows XP - W-98

Status
Niet open voor verdere reacties.

janger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
3
Croslink netwerk Windows XP - W-98

Windows XP ntfs partities aangemaakt!
Heb netwerk op beide PC's geinstaleerd. (mappen gedeeld, wergroep aangemaakt etc.)
Netwerkaarten op beide PC's zijn o.k.
Kabels is o.k. (leds op kaart branden beide)
Indien beide PC's ingeschaekld zijn zie ik op de XP pc dat er een netwerkverbinding is. Ik kan echter de gedeelde mappen die op de w-98 staan niet "mappen".
Ook kan ik de printer die aan de w-98 pc hangt niet zien.
Waar zit mogelijk het probleem dat ik niet kan netwerken?

B.v.d. voor elke reactie!
 
Dag, veel geluk in 2003,

Wat heb je in het netwerk geïnstalleerd als client, protocol en netwerkkaart? Hoe staat onder netwerkeigenschappen op het win98 systeem "bestanden en printers delen" geconfigureerd? (ook onder netewerkeigenschappen).


Grt.
Han
 
Heb je voor beide pc's een ip adres opgegeven? Probeer het eens met 2 vaste IP-adressen. bijv. 192.168.0.1 en 192.168.0.2
 
Geplaatst door vlaar
Dag, veel geluk in 2003,

Wat heb je in het netwerk geïnstalleerd als client, protocol en netwerkkaart? Hoe staat onder netwerkeigenschappen op het win98 systeem "bestanden en printers delen" geconfigureerd? (ook onder netewerkeigenschappen).


Grt.
Han
Heb naar mijn mening alle benodigde onderdelen geinstaleerd. Alleen zie ik op mijn XP pc geen netwerkadaptor in het eigenschappen venster van mijn netwerkverbinding staan. Volgens de leverancier van deze pc hoeft dit ook niet. Hij zegt dat er alleen maar TCP/IP in hoeft te staan om te kunnen netwerken.
Heb ook verschillende IP adressen ingevoerd. Bij pingen krijg ik melding "doelhost niet bereikbaar".

bvd voor volgende reactie.
Jan Gerbecks
 
En die netwerkkaart, is die dan wel te zien in apparaatbeheer (rechtermuisknop, deze computer, hardware, apparaatbeheer)?
Staat daar geen uitroepteken of vraagteken bij?

Grt.

Han
 
En op het '98 systeem? Hoe staat het daar met de netwerkkaart?

Grt,

Han
 
Geplaatst door dinoshop
heb je het protocol netbios geinstalleerd???

Denk dat je netbeui bedoelt :)

@janger,

Kleine samenvatting: Staat de netwerkkaart in apparaatbeheer? Heb je zelf ipadressen ingegeven en zo ja welke? En vraag op beide pc's eens het ipadres op.

In XP: start, uitvoeren en typ daar in cmd en druk op OK. In het dosboxje typ je in ipconfig en drukt op enter

In 98: start, uitvoeren en typ daarin command en druk op ok. In het dosboxje typ je in winipcfg en drukt op enter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan