crosscable problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carp

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Berichten
98
Goedenavond,

Wij proberen 2 laptoppen met elkaar te verbinden dmv een crosscable. Een laptop kan draadloos verbinding maken en de ander niet. Echter na aansluiten van de kabel zien de computers elkaar niet. De lichtjes in de poort van de netwerk kabel branden zelfs niet. Lan verbinding 2, waarvan ik denk dat die verbinding moet hebben, blijft uitgeschakeld. Weet iemand hoe we dit euvel kunnen verhelpen?
mvg Casper La Grouw
 
Staan je netwerkkaarten ingeschakeld op je laptops?

Greetz : Jer:cool:en.
 
Hoe kan je dat zien? Ze hebben nooit anders gewerkt dan als laptop netwerk kaart. Ik wist ook niet dat daar verschil in zat en of het uitmaakt met mijn probleem:)
 
Open je configuratieschermen, klik op netwerk- en internetverbindingen, kies nu netwerkverbindingen en kijk wat er bij je netwerkkaarten staat.
Staat er uitgeschakeld bij, dan klik je erop met de rechter muisknop en kies inschakelen.
Staat die ingeschakeld (staat er niet letterlijk bij), dan is er een ander probleem dat we verder moeten uitzoeken.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Ja die is verbonden. Het is een 1394-verbinding en die doet het. Daarnaast staat nog een LAN- verbinding 2 en daar staat de de netwerkkabel niet is aangesloten. Dus ik denk dat we verder moeten zoeken:)
 
En op welke verbinding zit het netwerk?

Greetz : Jer:cool:en.
 
JeroenE zei:
En op welke verbinding zit het netwerk?

Greetz : Jer:cool:en.
Op LAN 2 natuurlijk (hij heeft vast geen firewire netwerk -die 1394 is volgens mij namelijk de firewire aansluiting). Kennelijk zit er ofwel een defecte kabel in, ofwel het is geen crossed kabel.
 
Ik ben terug gegaan met de kabel en die klopte niet. Nu heb ik een kabel die wel klopt, maar computers moeite hebben met elkaar ontdekken. Ik heb het naar mijn idee een beetje profesorisch gerapereed. Ik het beide laptops maar een zelfverzonnen ip adres gegeven. Hiermee zien ze elkaar wel, maar met moeite. Is hier een betere methode voor?
 
XP heeft een Wizard-netwerken. Daarmee kun je jouw situatie het gemakkelijkst oplossen. Opstarten op de éne computer, en van daaruit (in die wizard) een flopje maken waarmee je de andere er op aansluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan