Crossed cabel en ZoneAlarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Ik heb mijn vaste pc aan mijn laptop gekoppeld met een crossed cable. Dat werkt uitstekend, alleen niet als ZoneAlarm aanstaat. Dat wil ik echter wel, want de vaste PC staat terwijl ook in verbinding met het internet via ADSL. Kan ik ZoneAlarm zodanig instellen dat ik ik toch beschermd ben en ook via de crossed cable bestanden kan overhevelen?
 
Het Ip adres of name van je laptop toevoegen aan de toegestaande verbindingen, waarschijnlijk onder tab advance.(heb het zelf niet draaien)
 
Als je van de laptop naar de pc gaat zal zone-alarm hem blokken. in dit geval kan je hem de opdracht geven om hem in de ignore lijst te plaatsen.

Zo is het bij mij maar ik heb Blackice , ik neem aan dat zone-alarm deze optie ook heeft.
 
Hier moet je ook ff de middelste aanvinken .
MWSnap013_21218727227_347641.jpg
 
Dank voor jullie tips, maar het is nog niet gelukt. Ik gebruik een iets oudere versie van ZoneAlarm (3.7.143). De desktop is via het ADSL-modem verbonden met het internet en de laptop zit weer aan de desktop via de crossed cable. De instellingen op de desktop zijn als in het plaatje, in ZoneAlarm op de laptop heb ik niets bijzonders gedaan. Als ik nu via de laptop probeer de desktop te benaderen, zie ik de naam van de desktop wel, ik kan er alleen niet op (niet toegankelijk). Zijn de instellingen zo correct of moet ik op de laptop ook nog wat instellen?
 

Bijlagen

  • zone.jpg
    zone.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan