Crossed cable

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb met een crossed cable 2 PC's aan elkaar gehangen. Beide PC's draaien op W2K. Op allebei is een werkende LAN-verbinding te zien, maar toch kan ik niet bij de gedeelde mappen komen. De firewalls op beide PC's zijn uitgeschakeld. Wat zou ik nog kunnen doen, zodat ze elkaar toch "zien"?

En als dat lukt zien of ze beiden in dezelfde 'workgroup' zitten. IPadressen moeten voor beide in hetzelfde netwerksegment zitten: bvb 192.168.0.1 en 192.168.0.2 met subnetmasker 255.255.255.0

Geplaatst door Papajo
En als dat lukt zien of ze beiden in dezelfde 'workgroup' zitten.

Totaal onbelangrijk voor het goed functioneren van een netwerk

Als je met netwerk bedoelt 2 pc's direct aan elkaar, heb je gelijk, anders weet ik het niet zo.
't was instructief bedoeld.
tot morgen
Jo

Krijg je een foutmelding, zo ja welke?

* pingen lukt niet (doelhost is onbereikbaar)
* beide PC's zitten niet in dezelfde workgroup
* als ik via Volledig Netwerk - Microsoft Windows Netwerk probeer de workgroups te benaderen, krijg ik op beide PC's alleen de "eigen" workgroup te zien en niet die van de andere PC
* er is op beide PC's een LAN-verbinding actief, maar beide hebben alleen pakketten verzonden en niet ontvangen.

Start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK.

In het dosvenster typ je in ipconfig /all en drukt op enter

Dankje voor de tip, dat komt me vast nog weleens van pas. Ik heb het probleem even anders opgelost: ik heb het stof van mijn oude server afgeblazen en via een hubje alles aan die server gehangen. Nu willen ze dus wel met elkaar communiceren. Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan