crossfire dubbel zoveel kracht en frames?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GAMER 007

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Mijn vraag isdus of het egt dubbel zoveel frames zou geven als ik 2 ATI Radeon HD 3850 kaarten in crossfire ga zetten of is het gewoon beter dat ik een GeForce 8800 of 9600 zou nemen of de ATI Radeon HD 2900 XT dat wel duurder is maar ongeveer dubbel zo goed als hd 3850(zeggen ze toch)

Hmm, eerlijk gezegd nu geen zin op dit late uur om uit te zoeken wat nou sneller is, maar 1 ding kan ik je wel vertellen:

SLI/Crossfire is niet 2x zo snel, je krijgt niet 100 FPS ipv 50 (stel).

Ik heb zelf SLI gehad, eerst 1 7600 GT, daarna 2 in SLI. En dat verschil valt best wel mee kan ik je vertellen, ik kon alles 1 resolutie hoger zetten (nu zijn die kaarten sowieso geen superkaarten), maar ik had geen whooping resultaten.

Kortom: Het is geen volledige 100% winst, misschien tussen de 40 en 60%. Misschien zelfs nog niet eens.
Maarja, dan ligt het er ook maar weer net aan welke kaarten je in SLI/Crossfie zet.

ok thnx maar wat zou ik nu best doen?:p
en wat is hebt best dan sli of crossfire?(dus GeForce of ATI

Ach, geen idee of het 1 sneller is dan het ander.

Op dit moment niet zo up-to-date met de laatste hardware, maar de 9 serie kaarten van Nvidia lijken me een stuk beter dan de laatste kaarten van Ati.

Dus zal SLI in dit geval wel sneller zijn mits je flink wat geld er in wil steken.

En je moet ook het juiste moederbord hebben. Ik heb een SLI moederbord met 2 PCI-e x16 sloten, maar als ik 2 ATI kaarten daar in wil zetten in CRossfire dan gaat het niet werken.

dus 2 geforce 8600 kaarten in sli gaan sneller zijn dan 2 ATI Radeon HD 3850 kaarten in crossfire?(8600 want ik ga er ook niet teveel geld insteken heh:p) of zou het beter zijn gewoon 1 GeForce 8800 of 9600 of ATI Radeon HD 2900 XT ?

Nouja zoals ik al eerder zei ben ik niet echt up-to-date met de laatste hardware, ik heb dus ook geen idee of een 8600 sneller is dan een HD3850.

Zelf heb ik een Speciale 3850, die is (denk ik) sneller dan een 8600.

Als je even tot morgen (nouja, dat is het inmiddels al) of een uurtje of 9 wacht, dan zal er vast wel iemand zijn die daar beter antwoord op kan geven dan ik.

Ik wil je dus niet op het verkeerde pad brengen, misschien ís een 3850 helemaal niet sneller dan een 8600.

ik ga slapen mensen als er nog iemand men vraag kan oplossen(welk ik best neem prijskwaliteid)mag je altijd posten dan lees ik morgen ochtend:) danku!:)

De HD3850 is absoluut een stuk sneller dan de 8600GT, maar de 9600GT is weer wat sneller dan de HD3850. De HD2900 XT zou ik niet meer nemen, dat is nu toch wel een verouderde kaart aan het worden. De 8800GT is ook sneller dan de HD3850.

Van minder goed tot goede prestaties:
8600GT - HD3850 - 9600GT - 8800GT.

Wat is je budget, hoeveel wil je eraan uitgeven?
En ook niet onbelangrijk: welk moederbord heb je nu? Dat moeten we weten, want je moet wel een nVidia-chipset hebben om SLI te kunnen draaien, en om Crossfire te kunnen draaien heb je minimaal 2 PCIe x16 sloten nodig (bji SLI ook).

Laatst bewerkt:
mijn budjet voor de kaarten is MAX 300euro. maar welk neem ik beste? die 2 in crossfire of beter GeForce in sli? ps: moederbord maakt niet uit kben mijn pc nog aant samenstellen en nog nies gekocht! danku

Dan moet je dus bij het kopen van je moederbord letten op de keuze voor de videokaart. Zorg dat dit hier nog even door iemand gecontroleerd wordt.
Voor 300 euro is een 8800GT in SLI een mooie optie, een HD3870 X2 is ook voor 300 euro te krijgen. Iets goedkoper is de 9800GTX die voor ongeveer 250 euro te verkrijgen is.

kijkes even..toch nog iemand die super werk vericht op dit forum..applaus voor Michael4446!!

Wil je m'n handtekening?:D:p
Bedankt hoor. :)

nou dat zij ik..omdat hier op het forum wel wat van die dompies zitte, die denke dat ze er dan wat van weten..en dan advies geve, wat dan helemaal niet kan endatsoort dinge..of een goed voorbeeld is, dat mensen nog steeds een 8600gt op dit forum adviseren!

en dat doe jij niet!..ik ben namelijk meer bij hardware.info, waar wel goed geadviseerd word xd.

maar jij adviseert wel goede hardware , en weet er ook degelijks veel van:thumb:

nou dat zij ik..omdat hier op het forum wel wat van die dompies zitte, die denke dat ze er dan wat van weten..en dan advies geve, wat dan helemaal niet kan endatsoort dinge..of een goed voorbeeld is, dat mensen nog steeds een 8600gt op dit forum adviseren!
Graag je menig over de kennis van andere bij je houden. Gezien onze huisregels is het niet toegestaan dit openlijk op het forum te plaatsen.

daarmee is mijn vraag eigenlijk nogaltijd niet opgelost:p of crossfire nu meer kracht lever als gewoon(hoeveel) is het best 2 ATI 3850 of 3870in crossfire te zetten of gewoon een 3870x2?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan