Crossfire? en nog een vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazy61

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
35
ik wil graag weten wat crossfire nou eigenlijk is op het internet staat het namelijk erg letterlijk
kheb een ati sapphire hd3870 - dus in crossfire moeten 2 kaarten in moeten die hetzelfde zijn ? of kan er ook een nvidia bij dat soort van uitleg graag gwn alles wat er te weten valt, bedankt

(2)de volgende vraag wat is nou het verschil tussen een ati hd3870 - nvidia 8800- nvidia 9 series, and also ty
 
Bij crossfire (en Nvidia's SLi) moeten de kaarten identiek zijn, het liefst ook van hetzelfde merk. Dus als jij 2 HD3850's hebt kun je die in crossfire zetten je kan geen combinaties maken van verschillende merken of verschillende kaarten van hetzelfde merk. In principe is het verschil tussen een HD3850 en een GeForce 8800xx niet uit te leggen, het zijn twee heel verschillende kaarten, wel is het zo dat de 8 serie van Nvidia hogere benchmark scores haalt dan de HD3850 dus de 8 serie is dan beter (maar ook gelijk duurder). Nvidia's 9 serie is bedoelt als serie kaarten die goeie prestaties leveren tegen een mooie prijs (prijs prestatieverhouding). De 9 serie is geen top kaart maar in juli komen er twee hoge prestatiekaarten (de 9900GTX en 9900GTS, zie helpmij homepage). Veel succes ermee :thumb:
 
bedankt maar volgens mij heb je het vergeleken met de 50 en niet met de 70 :D of is er niet zoveel verschil en waar dient cf voor, voor betere prestaties ? want als je een game als ...crysis of assasins creed op full specs kan spele zonder enige probleem is het niet echt nodig tog ?
 
Hoi,

Het is ook nog van belang of dat moederbord wat je hebt wel crossfire ondersteund.

Modag
 
Laatst bewerkt:
HD3850 of 70 maakt niet veel uit beiden zijn minder goed dan de 8 serie, en het is idd belangrijk dat je moederbord het ondersteurnd (dat is al te zien aan of er 2 video slot's in zitten of niet) Crossfire is bedoelt voor betere prestaties meer voornamelijk op grote resoluties (1600x1200) er wordt dan voornamelijk beeldkwaliteit verbeterd, op lage resoluties (1280x1024) is het beter om een goeie single videokaart te kopen (zoals de Leadtek 8800GT Extreme) die werken vaak beter dan Crossfire. Crysis op full spelen is mogelijk als je 2x de 8800GTX hebt, met 2 HD3870's red je dat niet, maar dan hebben we het nog over direct x9 en niet 10(.1). Daarnaast moet je er rekening mee houden dat Crossfire (en SLi) ontzettend veel energie gebruiken, besluit je het toch te kiezen koop er dan ook gelijk een 800 Watt voeding bij anders werken je kaarten nauwelijks, dat is ook de reden dat ik ervoor zou kiezen om 1 goeie videokaart te nemen (8800 Ultra of iets in die trant) of even wachten op de nieuwe 9900GTX en GTS en daar een van te nemen, gebruikt minder stroom dus hoef je geen nieuwe voeding te kopen wat al gauw weer 200 euro kost en ook geen 2 videokaarten. Maar ja het blijft je eigen keus :)
 
dus je zegt me eigenlijk 700€ is voor niks gegaan me moederboard is asus p5k---2 gig ram---ati sapphire hd3870--500watt en dat is dus een beetje voor niks gegaan :shocked:
2 maande geleden.......................
 
Als je alles al hebt behalve die kaart dan kun je overwegen die kaart te kopen maar het zal de performance 40/50% verbeteren, dus een kaart zoals de 8800GTX zou veel meer uitmaken dan die twee kaarten in Crossfire
 
Ander ding nog over Crossfire voor alle mensen, als je quad core graphics hebt (dus vier video cores) is het nog zo dat je processor alle cores moet voorzien van informatie om te verwerken, ze hadden op hardware.info een test gedaan met 2x 9800GX2 en de QX nog wat iig de snelste quad core en die was niet snel genoeg om alle kaarten van informatie te kunnen voorzien, dus het systeem was zo snel als het langzaamste onderdeel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan