Crossfire vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel ICT

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Berichten
113
Beste,

Ik wil binnekort een 2e videokaart erbij kopen om te draaien met crossfire.
Nu zie ik bij de specs van mijn moederbord dit:
- 2 x PCI Express 2.0 x16 slots (green @ x16 mode, orange @ x4 mode).

Is het nu toch mogelijk om 2 videokaarten in crossfire te draaien?
 
Goedemiddag,

Als je moederbord crossfire ondersteund zal het werken
 
Hoi,

In theorie zal er wat snelheids verlies zijn omdat de 1 dan op x4 mode gaat draaien maar of je dat merkt denk (tot zekerheid) het niet.
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik wil binnekort een 2e videokaart erbij kopen om te draaien met crossfire.
Nu zie ik bij de specs van mijn moederbord dit:
- 2 x PCI Express 2.0 x16 slots (green @ x16 mode, orange @ x4 mode).

Is het nu toch mogelijk om 2 videokaarten in crossfire te draaien?

Het ligt er maar net aan met welke kaarten je CF wilt gaan draaien. In de regel ondersteunen de meeste moederborden gewoon CrossFire zonder problemen, zolang er maar 2 x16 sloten zijn. Dan praten we in principe over fysieke x16 sloten, de bandbreedte wil nog wel eens verschillen. Een redelijk recente test mbt CrossFire schaling over verschillende lanes vind je hier. En daar is aangetoond dat je op x8 nauwelijks performance verliest, en op x1 nog steeds op 90% van de performance kan draaien. Dus voor de meeste kaarten zal dit geen probleem zijn. Vergeet iig niet om een CrossFire bridge te plaatsen en om CrossFire profiles te downloaden en te installeren. Dan zal het allemaal wel goedkomen ;)
 
... CrossFire schaling over verschillende lanes vind je hier...

Dus zo te zien is het gewoon mogelijk om 1 kaart in het PCI Express 2.0 x16 slot (@ x16 mode) te plaatsen en het andere in het PCI Express 2.0 x16 slot (@ x4 mode) zonder veel prestatie verlies van de kaart die @ x4 mode draait.

Bedankt voor de uitleg!
 
Dus zo te zien is het gewoon mogelijk om 1 kaart in het PCI Express 2.0 x16 slot (@ x16 mode) te plaatsen en het andere in het PCI Express 2.0 x16 slot (@ x4 mode) zonder veel prestatie verlies van de kaart die @ x4 mode draait.

Bedankt voor de uitleg!

Klopt, in 99% van de gevallen ga je daar nauwelijks tot geen verlies op lijden. Dat komt pas bij de échte zware kaarten als een HD5970, GTX480 of die zware workstation kaarten. Dus dat moet helemaal goedkomen! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan