Crossfire

Status
Niet open voor verdere reacties.

112remco112

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
hallo,

ik heb net een week een nieuwe computer alleen nu wil ik het volgende: mijn AMD fx-8120 combineren met mijn AMD 6770 via crossfire.

Hoe moet dit? moet ik nog iets erbij instaleren? hier twee printscreen's.

Naamloos1.jpg
Naamloos2.jpg

crossfire is voor twee dezelfde videokaarten. zoals 2x 6770. Je CPU is daar verder niet bij betrokken

bij mij word er verteld "combine this processor with AMD Radeon HD 6000 Series graphics and AMD 9-Series Chipset to enjoy the ultimate HD expeience with supercharged, responsive game play and mega-multitasking performance power by VISION FX Technology from AMD." dus dan zou het wel moeten met crossfire.

Voor zover ik weet, is dat geen Crossfire. Men noemt dat "Hybrid". Crossfire is net als SLI van Nvidia, met twee identieke videokaarten.

De juiste drivers voor alle drie de onderdelen. Volgens mij is er geen speciale app om dit te beheren. Het zou automatisch aan moeten gaan zodra er HD materiaal wordt afgespeeld

dan zou ik so wie so 1 gb meer ram moeten hebben.. maar ik heb maar 744, terwijl mijn videokaart ook nog iets anders verteld.

Naamloos6.jpg

Ik zie het probleem niet helemaal? Je videokaart geeft aan 1 gig geheugen aan boord te hebben en een extra 3gig wat de kaart aan kan spreken aan systeemgeheugen.

De tab op hetzelfde plaatje "AMD VISION ENGINE CONTROL CENTER" is de tab voor de hybrid instellingen, voor zover van toepassing.

andere drivers en het was goed, maar windows moest wel eerst worden opnieuw geïnstalleerd, omdat je niet meer zoveel beheer erop had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan