Crossfirebrug

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik ga morgen een tweede HD 6870 kopen, maar de eerste had geen Crossfire brug, en mijn moederbord, de Sabertooth 990FX ook niet.
Weet iemand waar ik een crossfire brug kan kopen, om 2 sloten te overbruggen, dus van slot 1 naar 4?
Ik zag wat online webshops, maar ik zoek eigenlijk een winkel die ze verkoopt aangezien ik geen IDeal heb...

Voor zover hun website aangeeft, heeft Mycom geen crossfire bruggen, maar ik weet niet echt een andere winkel...

Weet iemand een adresje?

Hoi,

Zit bi de nieuwe geen crossfire brug? denk trouwens dat wat jij wil niet te koop is.

Laatst bewerkt:
Geen idee, ik ga de tweede morgen halen.
Maar de eerste had er geen en het zijn dezelfde modellen.

Hoezo zou het niet te koop zijn btw?

Hoi,

Ik kom 10 cm als langst tegen maar is denk ik nog niet genoeg

Hoezo 10CM?
Ik weet de lengte niet in centimeters, maar het zijn gewoon dit soort bruggen:
6247.jpg

en
2x%20crossfire.jpeg

volgens mij komen ze alleen in 10CM formaat en anders worden ze speciaal met het moederbord mee geleverd
je kan ze dan niet los kopen...

@radicalgamer,

Hij wil een kaart in slot 1 en 4 zetten volgens mij en dat gaat dus niet met een standaard brug;)

Laatst bewerkt:
Dus ik moet nu net zolang moederborden kopen die deze PCI-e layout hebben totdat er een crossfire brug tussen zit?????
Dan kan het me zo duizenden euro's kosten voor 1 klein dingetje....

Maar er is geen winkel die ze verkoopt? kort of lang?

hij zegt net dat zijn pci-e lanes ver uit elkaar liggen dan kun je aan nemen dat een standaard pci-e brug niet lang genoeg is
meet op hoelang de lengte naar de tweede pci-e lane is zo moeilijk is dat toch niet?

en bij vrijwel ieder moederbord krijg je een pci-e brug mee geleverd...

de boven genoemde brug is niet langer dan 10cm

Laatst bewerkt:
Tja, mijn moederbord, de Sabertooth 990FX kreeg wel een SLI lange brug mee, de juiste lengte, maar geen Crossfire brug.

Ik heb wat gegoogled, en uiteindelijk gemeten, aangezien dat toch het makkelijkste werkt...
Het is inderdaad 10 centimeter.

Nadeel is wel, behalve dat ik met Alternate of informatique twee keer betaal, een keer voor de brug, nog een keer voor verzendkosten die bijna hetzelfde zijn, dat ik ook IDeal moet gaan regelen...
Maar er is geen andere winkel, een pc boer ofzo die bekend is ze te hebben?

EDIT: Mijn vorige moederbord, de ASRock 870 Extreme3 R2.0 had ook geen crossfire brug en ondersteunt geen SLI...

na dan is het probleem ook opgelost...
als je vorig moederbord geen sli/cf ondersteunde dan is het vrij normaal dat er geen brug word bijgeleverd

Mijn vorige moederbord kan alleen crossfire, en de Sabertooth kan zowel SLI als crossfire, de 990FX is ontworpen om tri of zelfs quad SLi/quadfire opstellingen te draaien met de 4 pci-e x16 lanes die tegelijk op x8 kunnen werken.

apart ik heb wel een crossfire/sli bridge bij mijn sabretooth P67 gekregen

Ik heb vanmiddag de kaart opgehaald en gelijk gevraagd of de winkel ook Crossfire bridges verkoopt (Mycom).
De verkoper zei dat die er gewoon bij zouden moeten zitten, nadat we in de doos keken en er geen vonden liep de verkoper even naar achteren.
Een minuut of twee later kwam hij terug met een lange crossfire brug, en die zit nu op mijn twee kaarten.

Dus, perfecte service van Mycom, en een crossfirebrug die lang genoeg is.
(Dan blijkt achteraf dit topic toch niet nodig... naja, misschien dat het iemand helpt om te weten dat je er een bij kan vragen.)

Iedereen bedankt voor de hulp en advies :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan