CrossfireX of SLI ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou, Ik pak liever Nvidia want het is een vertrouwd merk voor mij maar ATI heeft ook goeie kaarten en een goede Prijs kwaliteit verhouding.

Doe jy eens een voorstel crash :P .

Zoals ik aangaf heb ik de GTX260 BE, maar in de paar maanden dat ik die heb zijn er alweer betere op de markt gekomen.

Kwas aant denken om 2x een 285 gtx in SLI te zetten. Kun je hierbij de 7950 gx2 de physix laten doen ? of heeft de 7950 daar de poort niet voor.

Welk Mobo gebruik jy crash voor SLI ?

weet jy een goede 775 socket Mobo, voor SLI ? (eventueel 3 way SLI)

Denk dat 3-way SLI overkill is. Geen idee eigenlijk ik heb die socket overgeslagen. Ben van de Socket 478 naar de 1366 gegaan.:p

Omdat ik voorlopig even voor uit kan. Mijn oude systeem heb ik ook een jaar of vijf mee gedaan en kon nog prima mee. Is nu m'n servertje geworden.

Ga je nu ook een processor kopen?
Ik zou gewoon een goede basis maken. Dus een i7-setup.
Zoveel duurder is dit nu ook weer niet.

Dan gewoon 1x een HD4870X2, of iets uit die prijsklasse.
Daar kan je prima alle spellen mee spelen.

Volgend jaar koop je dan een goede DX11-videokaart.
Socket 775 is verleden tijd. Daar moet je niet meer aan beginnen.

jah idd je kan met 1 videokaart ook wel aardig wat prestaties neerzetten.

als je perse SLI of CrossFire wilt dan maakt het niet heel erg veel uit wat je kiest.

over het algemeen is nvidia beter qua drivers en heeft physix ondersteuning maar is qua budget meestal duurder.

ati is qua hardware en budget vaak beter maar heeft geen physix ondersteuning.

het is maar net wat je wilt en wat je budget toelaat.

zelf zou ik voor de 285 of 275 in sli gaan maar met 1x 295 kun je ook al aardig uit de voeten en ben je goedkoper uit.

ook moet je er van uitgaan dar sli/crossfire problemen met gamen kan veroozaken gta4 bijv had eerst heel erg problemen met crossfire dat hij maar 1 kaart detecteerde, dit is laten wel opgelost met een patch.

Ga je nu ook een processor kopen?
Ik zou gewoon een goede basis maken. Dus een i7-setup.
Zoveel duurder is dit nu ook weer niet.

Dan gewoon 1x een HD4870X2, of iets uit die prijsklasse.
Daar kan je prima alle spellen mee spelen.

Volgend jaar koop je dan een goede DX11-videokaart.
Socket 775 is verleden tijd. Daar moet je niet meer aan beginnen.

Persoonlijk zou ik gaan voor een phenom 955 met 2 HD4890, die presteren ook zeer goed in crosfireX (beter dan 2 GTX 275 volgens tweakers (dus sneller dan één GTX295)). Bij het gamen is namelijk meestal niet de cpu maar de gpu de bottleneck. De tweakers.net bbg is hier ook op gebasseerd.

klopt helemaal.
Maar als hij graag 2x een HD4870x2, of 2x een gtx275 wil kopen, dan zit je bij de extreme gebruikers. Dan moet je het verder ook extreem doen.

Maar ik zou nu ook kiezen voor AMD.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan