crosskabel verlengen???

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb een crosskabel van een pc naar een andere pc. Deze kabel werkt goed, alleen is deze net 3 meter te kort.

Wat ik nu gedaan heb is deze verlengd met een koppelstukje en daarop een straight utp kabel, maar heb nu geen verbinding meer? Hoe kan ik dit oplossen??

Had eerst verlengd met een crosskabel, maar dat kan helemaal niet(volgens mij).

Geplaatst door dvham
Hallo,

Ik heb een crosskabel van een pc naar een andere pc. Deze kabel werkt goed, alleen is deze net 3 meter te kort.

Wat ik nu gedaan heb is deze verlengd met een koppelstukje en daarop een straight utp kabel, maar heb nu geen verbinding meer? Hoe kan ik dit oplossen??

Had eerst verlengd met een crosskabel, maar dat kan helemaal niet(volgens mij).
weet je zeker dat het koppelstukje niet cross is? En als je verlengt met een cross-cable, werkt het dan wel?

je kunt toch gewoon een crosskabel verlengen met een klein verloopstukje en daarachter weer een crosskabel.....of heb ik het mis:confused:

greetz,

Geplaatst door justmehaxe
je kunt toch gewoon een crosskabel verlengen met een klein verloopstukje en daarachter weer een crosskabel.....of heb ik het mis:confused:

greetz,
je zou dan logischerwijs vermoeden dat je met die 2e cross-cable de zaak weer terug-crossed naar de originele staat...

cross met cross verlengen kan niet, officieel moet je een cross met een straight verlengen, maar op 1 of andere manier werkt het niet. Het een koppelstukje verlengd gewoon 1 op 1volgens mij.

Zou gewoon moeten werken. crossed verlengen met een straight kabel. Dus ik vermoed dat het koppelstuk dat je gebruikt niet geschikt is voor netwerk, maar voor isdn. Bij een isdn koppelstuk zijn alleen de pennen 3456 doorverbonden.

Groetjes Erik Rothuis

Geplaatst door roto
Zou gewoon moeten werken. crossed verlengen met een straight kabel. Dus ik vermoed dat het koppelstuk dat je gebruikt niet geschikt is voor netwerk, maar voor isdn. Bij een isdn koppelstuk zijn alleen de pennen 3456 doorverbonden.
idd. Kijk eens even naar de pinnetjes in het koppelstukje. Hoe zitten die? Op alle 8 de sporen of maar op 4? En als ze op 4 sporen zitten, zijn dat dan de middelste 4?

het is een 8/8 utp koppelstukje dus wel alle 8 doorverbonden

Geplaatst door dvham
het is een 8/8 utp koppelstukje dus wel alle 8 doorverbonden
phoe, dit wordt lastig. Dan maar handmatig doormeten. Pak eens een multometer en ga eerst het koppelstukje eens doormeten, pinnetje voor pinnetje. Meet daarna de straight-kable door. Dat is ook eenvoudig.

Een crosscable doormeten is wat lastiger. Ik ga even op zoek naar een geschikt plaatje om het uit te leggen...

kun je hier iets mee?

Bijlagen

• 3.gif
    3.gif
    3,7 KB · Weergaven: 54
of misschien is deze duidelijker...

Je moet de aangegeven draden doormeten. De overige zijn niet belangrijk, die zorgen er alleen voor dat de kabel minder storingsgevoelig is.

Bijlagen

• 5.jpg
    5.jpg
    5,2 KB · Weergaven: 46
Helaas komt het nogal vaak voor, dat de wat goedkopere 'blokjes' intern wat fouten bevatten en dus niet werken.
Het zou gewoon moeten kunnen, crosscable->straight koppelblok->straight kabel.

Geplaatst door maestro12
Helaas komt het nogal vaak voor, dat de wat goedkopere 'blokjes' intern wat fouten bevatten en dus niet werken.
ja, precies, ik heb het ook meegemaakt. Daarom stelde ik voor het blokje even door te meten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan