Crql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrazicCool

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2000
Constant krijg ik deze melding op een blauw scherm en moet het systeem opnieuw opstarten.
Wie kan me verder helpen? (graag niet een antwoord zoals bijv. alles opnieuw installeren of zo)
Alvast bedankt!

Kan je de hele melding posten? is wel zo handig. Nu kunnen we er nog niks mee.

Hoi !

Probeer es memtest 86: http://www.memtest86.com/

Op een floppy branden, daarvan opstarten en een antal uren laten draaien.

Waarscijnlijk een geheugenprobleem.

Greetz,

Harry.

Sorry Muurhond, ik had al geplaatst voordat ik je bericht zag !

Natuurlijk mee eens !

Harry.

Reactie

als ik de melding krijg, zal ik deze daarna zeker hier plaatsen. Memtest reeds uren laten draaien en kwam verder geen fout uit.

De volledige tekst...

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

CRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000000A (0x8B584F8A, 0x00000002, 0x00000001, 0x804DC0F6)

HELLUP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb je recent een driver geinstalleerd waarna deze stop-code steeds komt?

Hoe lang speelt et probleem al?

Wat zijn je systeemspecificaties?

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6701 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset SiS 648
Systeemgeheugen 256 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (07/05/05)

Nog meer?

Videokaart

Ietwat late reactie i.v.m. vakantie, ik heb de NVIDIA GeForce4 Ti 4200 met AGP 8x

Hier lees je meer over deze foutmelding, waarschijnlijk een driver probleem, alleen welke?
Denk nog eens goed na welk drivers je geïnstalleerd hebt voordat het probleem begonnen is.
Of probeer zoveel mogelijk de laaste drivers van je hardware te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan