crucial m4 64gb zeer traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

axelx19

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
mijn crucial m4 64gb is redelijk nieuw 4maanden en niet overmatig beschreven maar hij is heel traag.
andere mensen halen in assd een score van 700/800 ik haal 200 ik weet niet hoe dit komt.
erboven staat

pciide-BAD

als tooltip

standaard PCI IDE controller-BAD

ik heb geen idee wat dit wil zeggen.
hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.
https://dl.dropbox.com/u/15009961/Knipsel.PNG

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    50,9 KB · Weergaven: 44
De IDE controller speelt geen rol bij je SSD, want die gaat via SATA.
Wél zou het kunnen zijn dat je in de BIOS ipv. AHCI iets als IDE Compatible o.i.d. hebt ingesteld bij de instellingen van de SATA-controller. Als dat het geval is, dan zou dat wellicht een verklaring kunnen zijn van de 'traagheid' (je kunt het overigens niet terugzetten naar AHCI zonder Windows opnieuw te moeten installeren...)

Daarnaast hangt het ook van de 'snelheid' van je SATA controller, de kwaliteit van het moederbord, de geïnstalleerde chipset + SATA/IDE controller drivers en de algemene snelheid van je pc af hoe snel het zou kunnen gaan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
je kunt het overigens niet terugzetten naar AHCI zonder Windows opnieuw te moeten installeren...)

even voor de duidelijkheid dit is niet mijn bootdrive
ik gebruik hem voor photoshop, after effects....

En nu wat terugmeldingen die betrekking hebben op de (technische) suggesties die ik gedaan heb?

Tijs.

alles staat Standaard ingesteld op ide.
moet ik dit veranderen?
p67 chipset kan het niet aan liggen denk ik.

mijn moederbord bevat ook een extra sata 3 controller.
weet niet welke 2 van de 4 sata 3 poorten van de extra controller zijn?

M.b.t. chipset: Ik had het over drivers. Zijn die volledig bijgewerkt?
M.b.t. instelling op IDE: AHCI is beter/sneller, maar vereist een herinstallatie van Windows
M.b.t. SATA 3 controller-poort: Welk moederbord heb je (merk + type)? Dan kun je een handleiding downloaden bij de fabrikant om uit te zoeken welke SATA poorten SATA 3 zijn.

Tijs.

heb voor de zekerheid de firmware proberen te updaten maar hij zij dat er geen ssd gevonden was.
ik weet wel welke sata 3 en 2 zijn ik heb 4 zwarte sata 2 en 4 witte sata 3 aleen zijn 2 van die van een extra chipset
ik weet niet of die extra set betere/slechtere resultaten oplevert.

ik heb een msi P67A-GD65
ik weet ook dat er ergens ooit een probleem geweest is met de p67 chipset maar dat was gelukkig net opgelost toen ik het bord kocht

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je verhaal over "extra chipset" niet. Als alle SATA 2 en SATA 3 aansluitingen op 1 moederbord zitten, dan geldt de geïnstalleerde chipset driver voor beide categorieën SATA controllers.
In dat geval zou je dus moeten kunnen experimenteren. Onthoud wel even van welke aansluiting je de harddisk afgehaald hebt, zodat je weer terug kunt als het (vreemd genoeg) niet mocht werken.

Tijs.

de standaard p67 chipset bied 6 sata's 4 sata 2 en 2 sata 3
ik heb er 8 dus zijn er 2 sata 3 die op een andere chipset/controller werken
ik weet niet of die beter of slechter zijn.
ik zal maar testen
op dit moment is mijn hd sneller dan ssd :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan