• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Crypto Stop-Loss bereken (SL) formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

NECAnGeL

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Beste lezer,

Ik ben bezig met mijn nieuwe Trading order dagboek en kom ergens niet helemaal uit i.v.m. waar ik mij SL te plaatsen aan de hand van een formule. (zie mijn bestand)

In kolom M (SL Price) heb ik nu
Code:
=H3-H3*(K3/100)
maar de waarde klopt niet als ik hem in tradingview teken moet ik op een heel ander punt instappen als ik de 3% aan houd + alle fee berekeningen.

Wat is de bedoeling

Amount - 2x Fee Cost - SL % (of) SL Lost = SL Price

SL Price is de prijs waarop ik weer instap en dan in dit geval de $30,- verlies max heb rekende houden dat ik weer de SL % betaal om in te stappen.

In principe moet er dus op het amount & de SL een fee worden berekend.

Als het niet helemaal duidelijk is hoor ik dat graag :)

Bijlagen

Om omgekeerd te rekenen met 3% heb je logaritmes nodig, voor de rest snap ik niks van je verhaal.
Misschien met een nog eenvoudiger voorbeeldje dat ik het wel snap.

Laatst bewerkt:
Ja makkelijker uitleggen vind ik wat lastig. Ik ben op zoek naar de instap koers met max %.

Heeft geen enkel nut om dit in Excel te willen doen. De koersen van Crypto's zijn veel te volatiel en loop je dus altijd achter de feiten aan als je het in zo'n simpel bestandje wil bijhouden. Neem een goede broker en dan niet zo'n goedkope handelsapp die van alles belooft maar waar je ook altijd achter de koersen aan loopt.:)

De mannier waarop ik ga traden heeft niks te maken met waar de koers op staat. Zit al sinds 2017 in de crypto en weet precies welko tool goed is, maar voor risk management heb ik dit nodig en later eventueel een eigen botje programmeren.

Maar excel is niet mijn sterkste kant

Laag kopen en hoog verkopen is dan de beste methode.:d

In M3
Code:
=(H3-I3-L3/G3)/(1+K3)
Ervanuitgaande
Code:
Entry price = SL Price*(1+SL %)+Fee+(SL Lost/Amount)

Laatst bewerkt:
Er is ergens wat misgegaan.
Ik werd zo verblindt door de regenboog aan kleuren dat ik de opmaak heb verwijderd.
Hierdoor is amount $1000, 1000 geworden en ik dus dacht dat het een aantal was.

Laat eens de berekening zien van regel 3.
Een berekening wat moet je betalen.
Een berekening van hoeveel stuks.

Zijn de fee% en SL% over een bedrag of over een aantal?

Zolang ik het niet snap kan ik honderden formules maken die in jouw ogen allemaal fout zijn.

Er is ergens wat misgegaan.
Ik werd zo verblindt door de regenboog aan kleuren dat ik de opmaak heb verwijderd.
Hierdoor is amount $1000, 1000 geworden en ik dus dacht dat het een aantal was.

Laat eens de berekening zien van regel 3.
Een berekening wat moet je betalen.
Een berekening van hoeveel stuks.

Zijn de fee% en SL% over een bedrag of over een aantal?

Zolang ik het niet snap kan ik honderden formules maken die in jouw ogen allemaal fout zijn.

Ja de kleuren zijn inderdaad wat irritant sorry.

Ik ga inderdaad dit gebruiken om meer USDT te verzamelen en reken vanuit dat. Binance berekent voor de instap een fee dus dat is over de kolom Amount. Dan als de stop loss wordt uitgevoerd betaal je ook weer een fee bij binance en dat is dan over het bedrag wat over blijft van de 1e berekening - de SL Lost -> nu de fee en dan hebben we de SL Price.

zie bijlage nieuwe versie

Bijlagen

Sorry, ik stop ermee
Ik heb het idee dat je de financieele berekening zelf niet snapt, want je kan me geen voorbeeldberekening met getallen geven.
Dan wordt het onmogelijk om een vertaling naar excel te maken.

Succes, en anders kijk een hier, zie https://profitd.io/risk-calculator

Laatst bewerkt:
Ja de kleuren zijn inderdaad wat irritant sorry.
en die laat je dan toch maar staan? Het drukken op de quoteknop wordt ook als best irritant gezien dus daar kan je ook beter mee stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan