Crysis alleen Low Spec vloeiend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smarti33s

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Ik heb Crysis nu op een Acer Aspire Quadcore draaien met een 8600GS Geforce kaart en 4GB RAM, maar op een of andere manier adviseert de ingame advisor om alles op low-spec te zetten. Gerommel met videokaartinstellingen via het Nvidia Control Panel kan soms nog beter krijgen (medium specs) maar dan gaat de gameplay rap op snelheid achteruit. En dat met VISTA! Nu heb ik wel opgezocht dat die videokaart geen DX10 ondersteund, helaas....

dat komt door je videokaart, omdat die niet krachtig genoeg is, want crysis is een spel dat veel vraagt van je videokaart, en wat minder van je CPU, want 4 gig ram en die quad zijn heel goed, maar de videokaart is wat minder.

Very High kan ja, maar met 14 fps is het niet te spelen.

crysis-1920-veryhigh.gif

Ga inderdaad lekker voor de HD4850 of als het even kan de HD4870. Nog wat sneller en niet zoveel duurder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie die GTX280(1GB) die in een andere thread genoemd werd staan voor 410euri en de 9800GTX (512MB) voor 309 (MyCom), die euri's moet je dan maar net ff hebben liggen. Wellicht zijn deze kaarten over een half jaartje weer wat goedkoper. Het blijft een dure hobby, gamen bij hoge specs.

Very High kan ja, maar met 14 fps is het niet te spelen.

crysis-1920-veryhigh.gif

Ga inderdaad lekker voor de HD4850 of als het even kan de HD4870. Nog wat sneller en niet zoveel duurder.

euhm, kijk eens naar die huge afmeting, `1920x1200 , als je nou eens een normale 17'' full screen afmeting pakt, 1280x1024 , dan is het echt wel 20-40

euhm, kijk eens naar die huge afmeting, `1920x1200 , als je nou eens een normale 17'' full screen afmeting pakt, 1280x1024 , dan is het echt wel 20-40

Dat is dan niet ''very high'' zoals je eerder stelde.

Dat grafiekje laat zien wat de ''very high''-resoluties zijn met alle grafische toeters en bellen open die je maar open kan zetten in het spel.

Dat is dan niet ''very high'' zoals je eerder stelde.

Dat grafiekje laat zien wat de ''very high''-resoluties zijn met alle grafische toeters en bellen open die je maar open kan zetten in het spel.

Waarom zou je het op 1900x1200 zetten?

1. Je moet een 24" scherm hebben
2. als je geen echte "blokjes" merkt blijft het mooi: ik speel crysis op very high op
1400x900 met een 22" scherm en ik haal 25-40+ fps ;)

"very high" blijft "vey high" op eender welke resolutie: wat je te zien krijgt blijft hetzelfde, alleen is de beeldkwaliteit wat minder ;)

"very high" blijft "vey high" op eender welke resolutie: wat je te zien krijgt blijft hetzelfde, alleen is de beeldkwaliteit wat minder ;)

dat very high very high blijft snap ik:p , maar als ik crysis onder high op 800x600 speel haal ik rond de 60fps, en met de resolutie op 1280x1024 zet heb ik rond de 25 , met een 8800GT dus de afmeting speelt zeker een rol, en de videokaarten zijn getest of Very High en de afmeting op 1920x1200 , dus als je de afmeting lager zal zetten is very high gewoon speelbaar!

Of je pleurt zet je resolutie gewoon op 1248x1024 of 1024x768 :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan