Cs Draait Niet In OpenGL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominuz

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Oi,

Ik krijg sinds kort (na formatering van windows) en na cleane steaminstall alle games uit steam (cs, cz, hl) niet meer in OpenGL mode gedraaid wat vroeger wel ging... Heb steam al opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft hetzelfde resultaat geven... In D3D draait het spel wél, maar dat is minder van kwaliteit dan wanneer het in openGL zou draaien ... Als ik dus OpenGL selecteer, dan "apply" slaagt het spel af, vertoont het even het scherm van het spel en gaat dan weer naar windows om niet meer op te starten en meestal een kadertje te geven waarin vermeld staat "Game will now run in softwaremode" of iets dergelijks ...

Tips?

d0minuz

Laatst bewerkt:
Ook de drivers van de videokaart geinstalleerd?, waarbij je dat later in de eigenschappen van beeldscherm bij de geavanceerde instellingen zelf kunt regelen.

Ja drivers zijn allemaal geinstalleerd ... Zou het misschien helpen ze opnieuw te installeren?
Nog tips?

Grdz

d0minuz

Om zeker te zijn dat de drivers correct geïnstalleerd of geüpdate zijn doe het volgende. ga naar start,uitvoeren,typ hier in dxdiag druk op enter ga naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er bij datum staat (onder stuurprogramma's) Zijn alle direct x functies ingeschakeld? Doe ook de directdraw en direct 3d tests? Wat is het resultaat? Ga anders hier eens kijken : http://support.steampowered.com/ (zoek op counterstrike)

Oi,

Alle tests lukken, alle DirextX functies zijn ingeschakeld en de datum die ik moest geven is "25-8-2004, 07:29:04"

Ik zal steamsupport ook even checken...
Nog Tips?

d0minuz

Ik gebruik ze niet?

Het gaat om een ati radeon 9250 + 128 Mb. Moet je de specs van de pc zelf ook weten of ben je daar niks mee?

d0minuz

Dominuz zei:
Ik gebruik ze niet?

Het gaat om een ati radeon 9250 + 128 Mb. Moet je de specs van de pc zelf ook weten of ben je daar niks mee?

d0minuz

Onderstreepte link in mijn vorig repley gebruikt voor die drivers? en deze ook geinstalleerd?:cool:
Nou de chipset is voor mij wel voldoende om te weten.;)

Ben de driver van Omega nu aan het downloaden :) . Moet ik dan eerst alle vorige drivers volledig uninstallen en dan die van Omega installeren?

d0minuz

Dominuz zei:
Ben de driver van Omega nu aan het downloaden :) . Moet ik dan eerst alle vorige drivers volledig uninstallen en dan die van Omega installeren?

d0minuz

Ik gooi ze er altijd overheen.

Okido ^^ . Ben nog ff SP 1 aan het installeren, geformateerd, dus was die foetsie. Ik laat weten hoe het afloopt. Het zou dus bij het installeren van die drivers gewoon moeten lukken in cs of zou ik steam nog eens opnieuw moeten installeren of iets dergelijks?

Alvast erg bedankt..!

d0minuz

Je kunt bij die Omega drivers, bij de geavanceerde instellingen,bij 3d en OpenGL, alles zelf instellen.

Maar ik zou ook SP2 installeren, zitten een hoop verbeteringen in, zoals DirectX9.0c etc.

Oke, zal SP2 ook installeren. Als alle missies volbracht zijn hoor je het wel xD.

d0minuz

Jouw drivers zijn wel heel erg oud hoor. Ze dateerden van 2004. Normaal moet je wel je vorige drivers verwijderen. Soms kan je problemen krijgen als je dit niet doet. Ik zou toch bij de gewone ATI catalystdrivers blijven want de omegadrivers zijn niet op elk systeem even stabiel.

Kleine update, Omega drivers zijn geinstalleerd en SP, cs draait nu in OpenGL zonder problemen. Bedankt!

d0minuz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan