csrss.exe en winlogon.exe geen gebruiker/beschrijving in taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
De laptop van mijn vriendin loopt de laatste tijd wat traag. Het is een Windows Vista (32bits) pc. Na even kijken (avg vindt geen virussen) blijkt dat in het taakbeheer csrss.exe en winlogon.exe geen gebruiker en beschrijving hebben. Als je hier met rechtermuis op klikt staat er één optie: "beheerstaken uitvoeren". Nadat deze optie wordt gekozen komt er 2x csrss.exe te staan met gebruiker SYSTEEM en beschrijving "Runtimeproces voor client-server" en winlogon.exe met SYSTEEM en "Toepassing Windows-aanmelden".
Als dit is gedaan is er veel minder vertraging te merken in de pc. Na herstarten van taakbeheer echter zijn de processen weer verandert (1x csrss.exe en winlogon.exe zonder gebruiker/beschrijving) en enige tijd later is er veel vertraging te merken.
Na even gezocht te hebben werd aangegeven dat het ontbreken van deze informatie kan wijzen op fouten in het register. Na het uitvoeren van "Eusing Free Registry Cleaner" en een herstart bestaat het probleem echter nog steeds.
Op het moment ben ik bezig met scans van Malwarebytes' Anti-malware en SUPERAntiSpyware Free Edition om te kijken of er misschien iets anders nog te vinden is.
Eveneens heb ik HiJackThis gebruikt op de PC maar daar kwam (iig in mijn ogen) niets speciaals in naar boven.
Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Bij voorbaat dank.

Malwarebytes heeft niets gevonden
Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 5820

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.19019

20-2-2011 19:09:58
mbam-log-2011-02-20 (19-09-58).txt

Scantype: Volledige scan (C:\|D:\|)
Objecten gescand: 280040
Verstreken tijd: 1 uur/uren, 26 minuut/minuten, 39 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Beetje zonde van je tijd:
Csrss.exe is een Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem van Microsoft Corp en onderdeel van Microsoft Windows Operating System. Deze taak is een belangrijk en vereist onderdeel van het Windows Operating systeem

en voor winlogon:
winlogon.exe is een Microsoft Windows Logon Process van Microsoft Corp. en onderdeel van Microsoft Windows Operating System. Het regelt het in en uitloggen van Windows. Deze taak is een belangrijk en vereist onderdeel van het Windows Operating systeem

Maar als hij erg sloom is kan het ook zijn dat er gewoon weinig ram (werkgeheugen) in je pc zit. Dus hoeveel gb ram zit er in?

Winlogon en csrss.exe is normaal, dit zijn systeemtaken en daarom staat hier geen username bij.

csrss.exe staat voluit voor Microsoft Client-Server Runtime Server Subsystem en regelt de meeste visuele aspecten in je Windows omgeving. Dit proces kan je best niet beïndigen.
Winlogon.exe heeft te maken met het in en uitloggen van users. Dit proces is dus ook nodig voor het wisselen tussen gebruikers.

Eusing Free Registry Cleaner-> Dit zie ik niet zo graag. Dit om het feit dat registry cleaners vaak sleutels verwijderen die wel nodig zijn voor de juiste werking van het systeem. Tenzij je natuurlijk precies weet wat je met de regcleaner zoal verwijderd hebt.

Je kunt een schijfdefragmentatie overwegen.
Schijfopruiming.
Legen van temp folders ( Start-> typ in zoekbalk %temp% druk op enter en verwijder alles wat je ziet in deze map)

Aha, gewoon niet gewend aan deze weergave blijkbaar. Ik zie altijd gelijk alle systeem-processen naast mijn eigen processen. Verkeerde kant op lopen zoeken...
Blijft een vreemd verhaal dat er af en toe zo'n sterke vertraging op de pc blijft.
3 gig waarvan 63% ong. gebruikt RAM
2 schijven met 143 gig waarvan 79,9 op de c: en 2 gig op de d: in gebruik.
Maar goed, dat is dan een heel ander verhaal. Bedankt, ik zal de vraag op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan