[CSS] Andere font

Status
Niet open voor verdere reacties.

RowanP

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
78
Hallo ik heb gehoord dat dit via css kan maar niemand kan me uitleggen hoe.
Dus ik hoopte dat hier iemand het zou weten.

Ik wil graag een ander lettertype gebruiken dan de lettertypes arial, verdana etc.
Sites als geenstijl.nl / dumpert.nl hebben dit, maar dan via flash ofzo.

Ik wil gewoon dat ze een font downloaden van mijn site en dat de tekst wordt getoond met gedownloade font.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt!
 
Heel erg bedankt.
Ik moest helaas (heel lastig) een eot maken want dat programma voor pfr is gewoon niet te krijgen. De site van de makers is ook echt epeleptisch makend.

Weet jij misschien hoe ik er pfr van kan maken? Want dat is beter dan eot.
 
RowanP,
Nee verder dan dat kan ik je ook niet helpen.
Alleen dat je in dreamweaver 8 een flash tekst kan maken met de geembedded font er in, dat ziet er dan op alle pc het zelfde uit je kan er zelfs nog een hover aan toevoegen, maar voor een vollledige tekst van een pagina dat weet ik niet.
suc6
 
Ander lettertype

Als je gewoon bedoelt dat je een ander lettertype wilt bijvoorbeeld ehh.. Matisse ITC.. dan kan dat gewoon via de font face tag.. zo bijv:

<font face="Matisse ITC">Je tekst</font>

Stel je bezoekers hebben Matisse ITC niet, en je wilt dan een ander lettertype weergeven bijvoorbeeld Tahoma Small Cap doe je het zo:

<font face="Matisse ITC, Tahoma Small Cap">Je tekst</font>

Enz.

Ik denk niet dat ik antwoord op je vraag heb gegeven omdat de font face tag niets met css te maken heeft.
 
Het komt op hetzelfde neer

of je het nu in een class zet met font-familiy of met <font>. Het princiepe is hetzelfde.
Ik heb gewoon maar gewoon vanaf gezien ;)
 
Als je gewoon bedoelt dat je een ander lettertype wilt bijvoorbeeld ehh.. Matisse ITC.. dan kan dat gewoon via de font face tag.. zo bijv:

<font face="Matisse ITC">Je tekst</font>

Stel je bezoekers hebben Matisse ITC niet, en je wilt dan een ander lettertype weergeven bijvoorbeeld Tahoma Small Cap doe je het zo:

<font face="Matisse ITC, Tahoma Small Cap">Je tekst</font>

Enz.

Ik denk niet dat ik antwoord op je vraag heb gegeven omdat de font face tag niets met css te maken heeft.

Hij wil een ongebruikelijk lettertype gebruiken dat niet iedereen heeft.


Ohja, en <font> is volgens mij deprecated. Maar dat maakt niet zoveel uit.. offtopic.
 
De vraag is in princiepe al een tijdje opgelost ;)
Anyway de beste manier was sIFR (javascript en flash). Dit wordt bijvoorbeeld al gebruikt op geenstijl.nl en skoften.net. Dat css werkte niet.
Tenzij je een font heb die best veel mensen kunnen hebben. Maar ik had een onmogelijke font.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan