.css bestand aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heftrucker

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2001
Hallo allemaal.

Ik ben bezig met een P2000 pagina voor eigen gebruik, dit werkt prima alleen wil ik de layout iets wijzigen zodat het overzichtelijker wordt.
De pagina wordt om de 30 seconden automatisch ververst, zodat de layout in de .css moet worden aangepast.

Ik heb geen kaas gegeten van .css daarom de volgende 2 vragen over de onderstaande code :

1. Ik wil .F rood laten kleuren als de 7 cijferige code begint met 130**** in COL1
Diezelfde .F wil ik geel laten kleuren als de 7 cijferige code in COL1 begint met 132****, 142**** of 092****.
2. De meldingstekst komt te staan in COL7G. Nu wil ik bij een andere tekst in COL7G een lijn ( of een lege regel ) tussen de regels hebben zodat de meldingen van hetzelfde object bij elkaar staan en een nieuwe melding enigsinds los daarvan komt te staan.

Voor alle duidelijkheid, van onderstaande code gebruik ik alleen COL1, COL2, COL3, COL7G en .F en die staan achter elkaar geposistioneerd.
.F kan ook onder COL7G geplaatst worden, dat heb ik al uitgevonden in het programma zelf.
De overige colommen e.d. heb ik geprobeerd te verwijderen maar dan is de .css niet meer geldig ( dat geeft de webpagina dan aan ).

Wie o wie kan/wil mij helpen om de code aan te passen?
Alvast bedankt ! :thumb:

Code:
body   { margin: 4px; padding: 4px; }
table  { FONT-SIZE: 11px;
         FONT-FAMILY: Verdana, arial, helvetica, serif;
         font-weight: bold; }
TD     { padding-right: 3px; vertical-align: top; }
.NOCSS { visibility: hidden; display: none; }
.COL1  { color: #fff; white-space: nowrap; text-align: right; }
.COL1X { color: #aaa; white-space: nowrap; font-family: Monaco, Courier, monospace; }
.COL2  { color: #60f; white-space: nowrap; }
.COL3  { color: #60f; white-space: nowrap; }
.COL4  { color: #0c0; white-space: nowrap; }
.COL5  { color: #0c0; white-space: nowrap; }
.COL6  { color: #0c0; white-space: nowrap; text-align: right; }
.COL7  { color: #0ff; }
.COL7G { color: #6fc; }
.COL7N { color: #f00; }
.COL7B { color: #369; }
.COL7S { color: #369; }
.COL7T { color: #369; }
.M     { color: #ff0; margin-left: 3px; font-weight: bold; }
.F     { color: #ff0; margin-left: 3px; font-weight: bold; text-decoration: underline; }
.B     { color: #f96; }

Ik wil .F rood laten kleuren als de 7 cijferige code begint met 130**** in COL1
Diezelfde .F wil ik geel laten kleuren als de 7 cijferige code in COL1 begint met 132****, 142**** of 092****.
Dit kan niet met css.
Css kan onder allerlei voorwaarden kleuren aanpassen. Maar die voorwaarden moeten daarvoor in de structuur van de html zitten en niet in de inhoud.
Voor wat jij wilt ligt php erg voor de hand.

@ EvertVB:

Bedankt voor je reactie wat betreft de kleuren. Helaas kan ik door de opbouw van de, door het programma, gegenereerde html pagina niet veel meer doen.

Blijkbaar zou ik die gegevens dan eerst in een SQL database moeten stoppen om daarna een nieuwe pagina met .php te moeten creeeren.
Mijn kennis houdt echter op bij een klein beetje html kennis, dus dat lijkt me nu ff geen optie.

Wellicht heb je nog iets voor mijn 2e vraag ( of iemand anders natuurlijk )?

In ieder geval bedankt voor je bijdrage!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan