CSS en ID's

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kleuren hebben inderdaad een functie.

Op mijn werk hebben ze een dealerboek, hierin zijn de producten opgedeeld in groepen. Deze groepen hebben deze kleuren.

Om offline en online gelijk te trekken hebben ze ervoor gekozen om die kleuren door te voeren naar de website, om meer 1 geheel te krijgen.
Dus elke kleur is 1 groep in het boek.

Alles goed en wel,
maar de website is primair bedoeld om de klant voor te lichten, niet om jullie eigen werkproces makkelijk te maken.
Als klant heb ik niks aan die kleuren, sterker nog ik wordt aan het denken gezet zonder dat daar een voor mij bevredigende oplossing uit voort komt. Ik blijf met een vraag zitten.

Uit het oogpunt van usability klopt dit niet.

Ik begrijp dat zo'n begrip als usability voor de meeste medewerkers in jouw bedrijf een zeer vage term is en dat de implicaties niet duidelijk zijn,
maar dat is nu juist waar een webbeheerder (of een andere ICT-er) zijn verantwoordelijkheid en gezag moet laten gelden.

In zo'n bedrijf werken mensen die een specifieke verantwoordelijkheid hebben
  • Iemand die verantwoordelijk is voor de inrichting van de boekhouding, die laat zich niet door jou adviseren
  • Iemand die verantwoordelijk is voor keuzes in het te voeren assortiment, die laat zich niet door jou adviseren
  • En iemand die verantwoordelijk is voor de website. Dat ben jij of jouw afdeling en jullie moeten dáárvoor de verantwoordelijkheid dragen en de keuzes maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan