CSS - Gradiënt achtergrond in een div stretchen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaftMe

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Goeiedag. Ik ben bezig met een lay-out dat vrij ingewikkeld in elkaar zit. Mijn CSS bestand in rete groot dus ik zal alleen de dingen posten waar het om gaat.

Mijn probleem is:
Ik heb 1div met daarin 2 andere divs. De linker div is een menu en de rechter het gebied waar de content komt. Het content gedeelte kan ik tot aan de onderkant rekken en ook mee laten rekken naarmate de pagina groter word. Dit geldt niet voor de linker div. Dit ligt aan de achtergrond van deze div. Er zit namelijk een achtergrondplaatje in en voor zover ik weet kan hij niet rekken tot aan de onderkant van de pagina.

Ik heb al veel gezocht naar een oplossing, maar allemaal veelste veel code. Het lijkt mij dat zo'n probleem makkelijk is op te lossen aangezien een achtergrond vrij vaak in een div word gebruikt. De HTML is vrij eenvoudig opgebouwd dus die hoef ik niet te posten. hieronder de CSS en een screenshot van hoe het er nu uit komt te zien.

Bedoeling is dus dat de linker div meerekt met de content div. Waar de div nu stopt moet dus licht grijs naar onder lopen (dus niet de hele gradiënt).
http://img74.imageshack.us/img74/9273/vbrl3.jpg

Bij voorbaat dank.

CSS:
HTML:
#leftnavandcontent {
background-color: #a5a5a5;
height:auto 
height:100%;
width: 952px;
bottom: -100px;

}

#leftnav {
background-color: #a5a5a5;
background-image: url(images/leftnavbg.jpg);
background-repeat: no-repeat;
height:auto; 
width: 228px;
float: left;
bottom: 0px;
padding: 20px;
}

#content {
background-color: #fff;
height: auto !important;
height:auto 
width: 724px;
position: absolute;
}

Laatst bewerkt:
Bedoeling is dus dat de linker div meerekt met de content div
als ik het goed heb is je probleem inderdaad met wat css op te lossen. Er is een tijdje geleden ook al iemand geweest die hetzelfde probleem had - meerekken van 2 divs.

Check de bijlage, daarin staat een voorbeelde (in dit geval 3 divs) maar het principe is hetzelfde: margin's negatief zetten. Check bla.zip maar, let niet op de kleurtjes ;)

ps. je screenie doet-t nie?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
als ik het goed heb is je probleem inderdaad met wat css op te lossen. Er is een tijdje geleden ook al iemand geweest die hetzelfde probleem had - meerekken van 2 divs.

Check de bijlage, daarin staat een voorbeelde (in dit geval 3 divs) maar het principe is hetzelfde: margin's negatief zetten. Check bla.zip maar, let niet op de kleurtjes ;)

ps. je screenie doet-t nie?

Jaa imageshack he :P maar thx, het werkt nog niet naar behoren maar zal dit erin verwerken en kijken wat ie doet.

waarom niet gewoon repeat gebruiken?

Background: url(naam achtergrond
) repeat-x #828b93; (dit is voor horizontale repeat. verander x in y en hij zal het voor verticaal doen.)

dit kan je ook gebruiken bij kleuren. maar dat zal je wel snappen denk ik.

waarom niet gewoon repeat gebruiken?

Background: url(naam achtergrond
) repeat-x #828b93; (dit is voor horizontale repeat. verander x in y en hij zal het voor verticaal doen.)

dit kan je ook gebruiken bij kleuren. maar dat zal je wel snappen denk ik.

Jaa die oplossing had ik ook al bedacht. Maar omdat het een gradient is is dat natuurlijk lelijk. Hij MOET op "no-repeat" staan.

Mijn gradient loopt van #5a5a5a naar #a5a5a5 dus ik geef de div de achtergrond kleur #a5a5a5 mee, zodat hij netjes overloopt. Het ging mij erom hoe ik in combinatie met een achtergrond afbeelding de div naar onder liet doorlopen. Ik zat er al uren mee te ouwehoeren, maar de post hierboven heeft me geholpen.

Bedant Vegras, het was eigenlijk verrekte simpel :).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan