css hoogte 90% tov pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
2.172
hallo,

ik ben een beetje aan het prutsen in CSS en kom er eigenlijk niet helemaal uit.

ik probeer mijn div te centreren, zonder een <center> tag in de html te gebruiken, en tegelijkertijd de hoogte van de div vast te stellen op een bepaald percentage zodat ik geen scrollranden krijg.

tot nu toe heb ik:
Code:
body {
    background:#f4f6f8 url(../img/bg.jpg) center repeat;
    font-family: "Open Sans", Arial, sans-serif;
    color:#454545;    
    font-size: 14px;
    line-height: 24px;
    font-weight:400;
    overflow-x: hidden;
    overflow-y: scroll;
    -webkit-font-smoothing: antialiased; 
}

.content {
	margin: 0 auto;
	width: 1100px;
	background-color: #ffffff;
}


ik wil dus zorgen dat mijn content div gecentreerd op de pagina staat, maar wel een vaste hoogte van 90% heeft.
het toevoegen van de regel height: 90%; heeft geen effect, tenzij ik ook position: absolute; toevoeg, echter dan is de pagina niet meer gecentreerd...

kan iemand mij uitleggen hoe ik de pagina centreer en tegelijkertijd een hoogte van 90% meegeef?
 
Als mijn scherm half zo hoog is als dat van de overbuurman en bij ons allebei wordt 90% getoond van onze respectieve schermen,
wat krijgt mijn buurman dan wel te zien, wat ik niet zie.

Ik bedoel: niet iedereen heeft een even groot scherm of en ook niet een even groot browser-venster.
Dus wat ga je bereiken met " 90% " van een onbekende hoogte?
 
dat lijkt me niet erg relevant? als ik 90% maak met een scrollbare content dan is het doel dat de header en footer gewoon op fixed positions blijven staan en ik de content op een percentage kan instellen zodat je ongeveer kan bepalen hoe groot deze moet zijn...

liever dit dan een absolute hoogte van bijvoorbeeld 700 meegeven die bij de een zn scherm volledig vult en bij de ander zn scherm niet eens voor de helft vult
 
Dan heb ik je niet goed begrepen,
ik dacht dat je níet wilde scrollen.
 
geen probleem, het probleem is inmiddels al verholpen. bedankt in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan