Opgelost CSS hulp regel tekst tekstafstand aanpassen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemiddag,
Op een site die ik beheer wil ik de regelafstand aanpassen als tekst langer wordt. Ik probeer van alles met CSS maar ik vind niet de juiste code.
Willen jullie meekijken?
Het gaat om het linker menu bij deze website waar bijvoorbeeld Installatie / Installation als menu item staat.
Ik stuur ook een plaatje.

Dank alvast! :)

Bijlagen

• 2024-09-17 12_57_48-Online Ontruimingsplan Demo - Ready Bedrijfsveiligheid.jpg
    2024-09-17 12_57_48-Online Ontruimingsplan Demo - Ready Bedrijfsveiligheid.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 7
Is er een reden dat het hoofdmenu nl/en moet zijn? Wordt alle content op alle pagina's ook 2-talig?

Schaalbaar
Het maakt niet uit welke computer of welk apparaat je gebruikt. Zolang hij een internetverbinding heeft, heb je overal gemakkelijk toegang ...
Waar is het hoofdmenu op smalle schermen in deze template?
Edit. mist zo te zien op verticale tablet.

Laatst bewerkt:
Niet heel veel verstand van CSS.

Maar is er niet een stukje code die heet block-size?

en dan de width in px vergroten?

Ha @bron, long time no see, hopelijk is alles goed; ik kon een tijdje niet werken dus was niet actief op het forum.

Normaliter installeer ik software om het 2 talig te maken maar de klant heeft de hele site (een andere) al helemaal gevuld en alles in twee talen erop gezet. Dus om dat weer ongedaan te maken is teveel gedoe.
En nu mag ik het menu en nog paar andere dingetjes oplossen. Ik heb wat gevonden wat werkt maar misschien kan het beter:

CSS:
#primary-menu ul li {
    height: 7em;
    margin-bottom: 1em;
}

#primary-menu ul li a {
    line-height: 2em !important;
}

#primary-menu ul li a:before {
    margin-bottom: 0.25em !important;
}

Ha @damnsharp Het hamburger en linker menu sluiten niet op elkaar aan. Heeft misschien te maken met een @ media

t/m 768px hamburger menu
769px t/m 800px geen menu
vanaf 801px linker menu

Dank je wel @bron, de site wordt niet op mobiel/tablet bekeken maar toch.

Nog een idee over CSS of is dat wel de juiste manier zo.

Hoi,
Bedoel je dat je dan dit krijgt te zien, zie screenshot?

Ik weet wel dat ik dat zelf ook foeilelijk vind, maar wist je dat bekende websites dit ook hebben? Zo irritant.

Met mijn websites heb ik het niet volgens mij hahahaha, maar ik weet wel dat CSS denk ik niet de oplossing is. Ik ga even nadenken, want ergens in mijn hoofd zit iets, maar kan er even niet bij.

Heb je er zelf aan gedacht om de widget links breder te maken? Of anders het plaatje rechts weghalen, dat zorgt er ook voor dat de pagina anders wordt ingedeeld.

Bijlagen

• Screenshot 2024-09-23 at 10-33-38 Online Ontruimingsplan Demo - Ready Bedrijfsveiligheid.png
    Screenshot 2024-09-23 at 10-33-38 Online Ontruimingsplan Demo - Ready Bedrijfsveiligheid.png
    25,7 KB · Weergaven: 4
ps. wat ook heel irritant is, is als je weer naar home gaat, je die groene dingen krijgt te zien. Oei, wat lelijk! En die gaat overal langs, ik zal dat weghalen als dat mag.

Bijlagen

• Screenshot 2024-09-23 at 10-39-19 Online Ontruimingsplan Demo - Ready Bedrijfsveiligheid.png
    Screenshot 2024-09-23 at 10-39-19 Online Ontruimingsplan Demo - Ready Bedrijfsveiligheid.png
    19,9 KB · Weergaven: 5
Dank je wel Femke, ik heb die wizzard even uit gezet, dat is voor de nieuwe bezoeker; maar is nu wel erg irritant dat snap ik

Ja dat zo ook een idee zijn Femke om de sidebar breder te maken... ik denk wel dat er ruimte voor is

Nou, de klant gebruikt ook "wat te doen bij / what to do when" en dan past het niet; met de code erbij ziet het er wel aardig uit; bedankt voor meedenken voor nu.

Waarom zet je dat niet onder elkaar?
Wat te doen bij?
What to do when?

En ook zo met die andere? Dan wordt het niet nog meer breder.

Navigatielabel is bijvoorbeeld: Wat te doen bij / What to do when
Bedoel je dan met <br> ertussen bijvoorbeeld?

Want ze kwamen afgekapt onder elkaar (zie eerste screenshot) maar ruimte was teveel.

Of snap ik niet wat je bedoeld ;-)

de site wordt niet op mobiel/tablet bekeken maar toch.
Bij een desktop of laptop is het browservenster bepalend of de site goed wordt weergegeven. De resolutie van het beeldscherm doet er dan niet toe.
Als voorbeeld, iemand heeft het browservenster wat minder breed (of 2 programma's naast elkaar) waarbij het browservenster bijv. 787 pixels is. Zie screenshot wat er dan gebeurt.

1727196931865.jpeg

Ik zal ook even kijken.
.

Navigatielabel is bijvoorbeeld: Wat te doen bij / What to do when
Bedoel je dan met <br> ertussen bijvoorbeeld?

Want ze kwamen afgekapt onder elkaar (zie eerste screenshot) maar ruimte was teveel.

Of snap ik niet wat je bedoeld ;-)
met inderdaad een <br>
En waarom heeft niet elk menu item nederland en engels?

@bron, helder ik duik erin en fijn dat je qua code die ik begin topic had geplaatst even mee wil kijken

@femke98 het is een test om aan jullie te laten zien, de echte site kan ik niet tonen. Laatste menu item <br> geplaatst.

@bron er stond in de CSS code en breakdown theme verkeerde breakdown punten dus nu is geen gat meer zo gezegd waar geen menu zichtbaar is.

nu is geen gat meer zo gezegd waar geen menu zichtbaar is.
Top, breakpoints van menu staan nu goed.

Nog een idee over CSS of is dat wel de juiste manier zo.
Ik zie geen rare dingen. Menu ziet er nu goed uit dus de css kan zo blijven, toch? Als de tekst van een menuknop nog langer wordt kan er misschien een min-height (met de height) bijgezet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan