css --> links opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hoi,

ik ben met de opmaak bezig van mijn links die in een menu staan. Alleen valt mij op dat als ik het volgende doe:

a:link, a:active, a:visited {
text-decoration: none
}

a:hover {
text-decoration: underline overline
}

Wanneer ik de eerste keer op de pagina kom de links goed werken en als ik over een link heen ga netjes een lijn boven en onder de link komt. Alleen als ik die link vervolgens bezoek en daarna weer over die link heen ga komt er geen lijn boven en onder de link. Opzich vrij logisch dat staat er ook. Maar is dit op een of andere manier op te lossen dat er wel een lijn boven en onder de link komt ook al heb je de link bezocht?? En heeft dit iets te maken met de W3 standaarden die ik probeer te gebruiken??

Ik ben hier ook geen held in maar ik kan je hetvolgende zeggen:
Bij pseudoclasses is het van belang dat je de volgorde waarin je ze definieert uitmaakt.
De meest logische volgorde is:
a:link
a:visited
a:hover
a:active

Misschien kan je je css nu even herschrijven zodat dat al klopt?

James :)

In mijn echte css staan ze ook even net wat anders dan dat ik dat hier heb aangegeven, maar ik zal eens kijken of het iets met de volgorde te maken heeft.

Dankje Dankje, het lijkt de oplossing te zijn. Ik werk nu al een tijdje met css en heb eigenlijk nooit geweten dat er een volgorde voor was. Ze stonden inderdaad net iets anders bij mij. Weer iets geleerd van een helpmijer :thumb:

Ik lees het ook maar uit mijn boekje hoor. In het Engels gebruikt men het ezelsbruggetje LoVe and HAte.

Zet je de vraag nog even op opgelost door rechtsonder op de pagina op "vraag is opgelost" te klikken?

Groeten, James :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan