CSS "Mouse Over"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Als je heel cool de CTRL + A knop in drukt op je toetsenbord
Dan word de tekst achtergrond
Blauw en de letters wit.

Nu zag ik op een bepaalde website dat deze tekst
wit werd en de achtergrond erom werd geel.

Nu is mijn vraag hoe doe ik dat ?
Zou ook niet echt weten hoe ik dit anders moet Googlen ...

Bedankt !!

Groetjes,

Nee ik moest er echt zelf met mijn muis over heen gaan !!
Als ik men muis er over sleep word die BG geel ...
( Weet niet of ik door mag linken hier? )

Als ik het goed begrijp gat het dus niet om tekst waar je over heen gaat met de muis, maar tekst die je selecteert met de muis? Dat kan je met en klein stukje CSS aanpassen, al zal dat in oudere browsers niet werken (maar die hebben dan mooi pech gehad)
Code:
::selection{
background-color:yellow; //de achtergrondkleur
color:white; // De kleur van de tekst
}
Ik moet trouwens wel zeggen dat wit op geel één van de slechtst mogelijke combinaties is qua leesbaarheid.

Dat bedoelde ik indd.
Had vanmiddag wegens werkzaamheden wat minder tijd maar idd de tekst die je selecteert.
Check Fresh.FM maar eens :)
Dan zie je geel met wit
Zal is ff checken of dit werkt!

------------

Moet ik dan ook nog een class of id geven met Selection ?
Want deze kende ik niet ...
Snap dan ook niet hoe ik het terug moet laten komen :$

Edit 2:
--------------
Heb ::selection gegoogled.
Daar kreeg ik het volgende:
::-moz-selection

Als ik -moz- gebruik werkt hij wel.

Vreemd ...

Toch bedankt! ( Ik kwam iig 90% verder :))

Laatst bewerkt:
ah, firefox gebruikt kennelijk nog niet de normale selector, je moet dus, voorlopig in elk geval, zowel ::selection, als ::-moz-selection, gebruiken. Als je alleen ::-moz-selection zou gebruiken zouden alleen firefox gebruikers het resultaat zien.
Moet ik dan ook nog een class of id geven met Selection ?
Dat hangt helemaal af van wat je wilt bereiken. Als je wilt dat geselecteerde tekst er voor de hele pagina hetzelfde uitziet, dan niet. Als je alleen een bepaald element aan wilt passen, dan wel.

Naarling: Ik moet trouwens wel zeggen dat wit op geel één van de slechtst mogelijke combinaties is qua leesbaarheid.
Nou en of! Dat is toch Niet-Te-Lezen op fresh.fm...:
wit-op-geel.png
  • ... met een helderheidsverschil van 69, terwijl de drempelwaarde op 125 ligt;
  • ... met een kleurverschil van 321, terwijl de drempelwaarde daarvoor 500 is;
  • ... met een contrast-verhouding van 1,7 op 1, terwijl dat minimaal 5:1 moet zijn (en liefst 7:1, zeker bij kleine letters).
Gauw andere kleurtjes zoeken! ;)

Laatst bewerkt:
Hmm oke, dan moet ik idd beide gebruiken.
@CSSHunter, ik vind het erg duidelijk hoor op Fresh.FM ..
En je zou toch verwachten dat iemand die kleuren blind is er meer last van moet hebben.
Maar misschien komt het daar juist door ( Afwijking met geel groen en blauw .. )
Heb nu voor mijn eigen site een groenige kleur gebruikt dit omdat mijn logo ook groenig is
( Ja ik kan opzich wel kleuren onderscheiden ondanks dat ik kleuren blind ben .. Jaren training )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan