CSS movable roundabout met foto's het formaat aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabriano

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
12
Hallo,

Ben een junior (lees nono) op het gebied van programmeren.:rolleyes:

Ik gebruik voor het opzetten van mijn websites kompoZer en veelal standaard templates die ik dan aanpas.
Nu wilde ik graag wat verder gaan ontwikkelen en zag een prachtige template van design free css met movable roundabout.
Dus ..gedownload en via Kompozer de standaard foto's vervangen.

Op zich werkt dit, maar alleen in de height: 300px; width: 562px; zoals in de template standaard aangegeven.
Als ik ze aanpas met mijn eigen foto's dan werkt het nog maar worden de foto's langgerekt en niet mooi.
Dus ik denk ff aanpassen die hoogte en breedte middels de CSS knop zoals je kan zien in de bijlage (foto) en dan hight en Width effe aanpassen...

Op zich werkt het dan daarna als ik 'voorbeeld weergeven' kies en in Explorer het voorbeeld naar voren komt, maar als ik hem 'opsla als' dan staan de foto's
weer her en der verspreid onder elkaar over de pagina zonder dat ze ronddraaien...jammer dus want ik wilde de grootte van de foto's aanpassen.

Wie kan mij verder helpen met het aanpassen van de grootte van de foto's zonder dat m'n CSS appletje kapot gaat?

Ik hoop dat ik niet teveel uit de toom val met mijn redelijke basiskennis (zeg maar beginnerskennis) van websites.
Graag dan ook zo simpel mogelijk omschrijvingen geven als het kan. :shocked:

Thnx!

CSS  ROUNDABOUT.jpg
 
Hoi fabriano,
Tja, ik denk dat die 98 stuks geen flauw idee hebben wat nu zo'n "prachtig template van design free css met movable roundabout" is.
Ik ook niet. :rolleyes:
Dan kan je nog zo veel aandurven, maar dat helpt niet...

- Je bent nogal spaarzaam met info: op het screenshot staat alleen maar een heel klein beetje css.
Maar een webpagina staat of valt met Het Grote Geheel: alle html-code (die de basisconstructie voor de pagina vormt), alle css (die met name de onderlinge vormgeving/maten van de elementen bepaalt), en alle javascript (waarmee al of niet ingrepen in de vormgeving gepleegd kunnen worden).

Zonder dat alles kunnen ook 9800 durfal's niets zinnigs uit het screenshot halen. ;)
Oftewel:
  • Heb je een link naar een testpagina, waarop het in levende lijve te zien is wat er mis gaat?
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi fabriano,
Tja, ik denk dat die 98 stuks geen flauw idee hebben wat nu zo'n "prachtig template van design free css met movable roundabout" is.
Ik ook niet. :rolleyes:
Dan kan je nog zo veel aandurven, maar dat helpt niet...

- Je bent nogal spaarzaam met info: op het screenshot staat alleen maar een heel klein beetje css.
Maar een webpagina staat of valt met Het Grote Geheel: alle html-code (die de basisconstructie voor de pagina vormt), alle css (die met name de onderlinge vormgeving/maten van de elementen bepaalt), en alle javascript (waarmee al of niet ingrepen in de vormgeving gepleegd kunnen worden).

Zonder dat alles kunnen ook 9800 durfal's niets zinnigs uit het screenshot halen. ;)
Oftewel:
  • Heb je een link naar een testpagina, waarop het in levende lijve te zien is wat er mis gaat?
Met vriendelijke groet,
CSShunter


Ok dank je! ik zal aankomend weekend de site online zetten zodat je kan zien wat ik bedoel met de roundabout.
Ik snap wat je bedoeld en waarom er niemand reageerde. :)
Keep jullie posted! thnx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan