CSS opzoeken van website via Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hallo,

In Chrome heb je de mogelijkheid om van (in dit geval) het thema van een website de code te bekijken.
Alleen hoe weet je nu in welk bestandje dat dit te vinden is en waar dat staat ???

Thanks

Bron: CTRL+u
Element inspecteren: CTRL+SHIFT+i

Ik bedoelde eigenlijk als ik "element inspecteren doe.
Hoe weet ik dan wat waar staat om het in de broncode te wijzigen.
(gaat om een eigen website maar een voor mij onbekend thema)

Cheers

Dat hangt van het gebruikte systeem af, je hebt het over thema's dus ik vermoed dat je iets van een CMS draait.

Ja een prestashop webwinkel.
Maar je kunt niet zien aan de getoonde info waar dat te vinden is ?

Hangt er van af over wat voor bestand je het hebt. CSS en JS bestanden kun je terugvinden onder sources. De template bestanden (of hoe presta ze ook noemt) zijn aleen zichtbaar aan de serverkant, dus niet in Chrome, daar kun je alleen het uiteindelijk gegenereerde bestand zien.

Is er dan geen manier om er achter te komen waar een knopje zich bevind die ik een ander kleurtje wil geven of een ander kleur aan een stukje tekst ?

Kijk in de documentatie van Presta. Daar zou moeten staan waar welke soorten bestanden staan.

Een browser toont alleen de geserveerde pagina, hoe die tot stand gekomen is weet de browser niet en kan dus ook niet in de bron of via tools achterhaalt worden.

Je kunt in de inspector wel achterhalen in welk (samengesteld) bestand een bepaalde CSS-declaratie terug te vinden is, dat doe je door het element te selecteren en dan staan aan de rechterkant het bestand en het regelnummer.

pewie37. Pak de documentatie er maar bij. Prestashop gebruikt een cachingsysteem (ook als je het hebt uitgezet in de backoffice), waardoor je weinig zinnigs kunt halen uit de .css bestandsnamen bij inspect element.

Alternatief kun je je site in het geheel downloaden met FTP. Met Notepad++ kun je in de lokale versie dan zoeken in alle bestanden op de verwijzingen die je in Chrome hebt gevonden. Kan zijn dat je meerdere keren dezelfde tekst vindt, maar je hebt nu in ieder geval minder opties om te gokken overgehouden.

Hou er daarnaast rekening mee dat als je aanpassingen aan de .css wilt gaan doen dat je netjes overrides gebruikt via je eigen template. Anders kom je later in de knoei met het updaten van Presta.

Als je niet weet waar je kijken moet, vraag ik me af of het dan wel nut heeft dat je kijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan