Frats
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 nov 2008
Hai,
Op dit moment heb ik een klein probleempje met links in de vorm van plaatjes...
Het is namelijk zo dat op alle links (standaard op de a:hover) een hover element zit met een achtergrondkleur wijziging. Dit is opzich ook de bedoeling, alleen bij plaatjes ziet dat er nogal vreemd uit.
Nu wil ik dus eigenlijk dat attribuut automatisch overschrijven, zodat plaatjes met een link erin geen hover hebben.
Alleen liefst zonder overal een class aan te moeten hangen...
Ik heb al geprobeerd om
img a:hover {
}
te gebruiken, maar die lijkt helemaal niet gebruikt te worden.
Bovendien weet ik ook niet hoe ik met CSS aan zou moeten geven dat hij géen achtergrond moet gebruiken (ofwel het background-color element helemaal uitzetten, als het daarboven gedefineerd is (zoals in de standaard A:hover) )
Kan iemand een handje helpen? :/
Op dit moment heb ik een klein probleempje met links in de vorm van plaatjes...
Het is namelijk zo dat op alle links (standaard op de a:hover) een hover element zit met een achtergrondkleur wijziging. Dit is opzich ook de bedoeling, alleen bij plaatjes ziet dat er nogal vreemd uit.
Nu wil ik dus eigenlijk dat attribuut automatisch overschrijven, zodat plaatjes met een link erin geen hover hebben.
Alleen liefst zonder overal een class aan te moeten hangen...
Ik heb al geprobeerd om
img a:hover {
}
te gebruiken, maar die lijkt helemaal niet gebruikt te worden.
Bovendien weet ik ook niet hoe ik met CSS aan zou moeten geven dat hij géen achtergrond moet gebruiken (ofwel het background-color element helemaal uitzetten, als het daarboven gedefineerd is (zoals in de standaard A:hover) )
Kan iemand een handje helpen? :/