CSS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

geoffrey86

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
ik heb in me HTLM dit gezet
<link rel="stylesheet" href="persoonlijk.css" type="tekst/css" />
dit verwijst door naar een CSS bestand
en in het CSS bestand heb ik dit staan
h2 { text-align: center; }
maar hij maakt niet alle kopsjes center hier in dit boek staat dat ik moetopslaan als platte tekst maar ik heb hem gewoon als CSS opgeslagen en die andere als HTML wat is mijn probleem?

Beste Geoffrey,

Als het om een pagina gaat die al online staat, dan zouden we erg geholpen zijn met een URL.
Dan kunnen we zelf de hele originele code bekijken.

Als het om een pagina gaat die nog alleen op jouw PC staat, dan zou je toch wat meer moeten geven. Aan deze twee hele kleine stukjes hebben we niet zo erg veel.

Toch even dit:
  1. Gebruik je XHTML of HTML? Gebruik je een doctype?
  2. Een regel in je CSS kan worden 'overruled' door een regel verderop; omdat we jouw complete code niet kunnen zien, kunnen dat ook niet controleren.
  3. Platte tekst kan worden opgeslagen met de bestands-extensies .css en .html; maar tekst uit een tekstverwerker kan ook worden opgeslagen als .css en .html. De extensies bewijzen niet dat de tekst plat is of niet. Met andere woorden: Wij kunnen dat niet zien of controleren. Waarmee heb je deze bestanden gemaakt en opgeslagen?
  4. Je vraag hier is nogal slordig opgeschreven, je gebruikt nauwelijks leestekens en vooral de laatste zin is een zooitje. Wat nu als je html- en css-code net zo slordig is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan