CSS Vragen uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korat

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2013
Bekijk bijlage archive.rar Ik heb 2 vragen wat betreft de css
Namelijk, apDiv#1 wordt niet gevonden, ik zie niet waarom alle andere wel
En dat uitlijnen
Ik wil al mijn div onder elkaar maar het komt nooit uit
Weet iemand hoe ik dat op een makelijke maniet kan dan
Bijvoorbeeld een sipel reken methode zijlijn, midden, rechts of zoeiets

Graag advies
zie archive.rar om te bekijken wat ik tot nu toe heb

<style type="text/css"> moet je uit css.css weghalen. Is overbodig en zorgt ervoor dat het niet werkt.

Hoi Korat,
Verder zit de pijn in de apDiv's. Dat zijn blokken die een absolute positie hebben: allemaal ten opzichte van de linkerbovenhoek van de paginaruimte van de browser. Zo komen de maanden nooit goed in het midden uit, want de breedte van de schermen van de bezoekers zijn allemaal anders.

Door ze allemaal dezelfde vaste hoogte te geven, lijken het verticaal mooi dezelfde blokken. Maar dat gaat alleen goed als de inhoud van de maanden niet te groot is. Zodra je in een maand nieuwe dingen gaat invullen, zou je alle hoogtes moeten aanpassen! :rolleyes:

Het makkelijkste is om geen apDivs te gebruiken, maar de maanden in een tabel te zetten. Verticaal worden de tabelcellen dan altijd net zo hoog als de hoogste cel van de betreffende rij. Komt er meer tekst in een bepaalde maand, dan rekt die ene cel uit, plus de hele rij gaat mee in hoogte. Zonder dat je iets extra hoeft te doen.

• Test: korat-index-nw.html
    De css staat voor het gemak in de <head>.
  • Bij smalle beeldschermen staat nu de linkerkolom helemaal links, in plaats van een eind er van af.
  • Bij brede beeldschermen staat alles precies in het midden, in plaats van te veel naar links.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik zat inderdaad te twijfelen tussen table en apdiv
Maar met dreamweaver kon ik tabellen niet naast elkaar plaatsen

Nu ik uw broncode zie weet ik hoe ik het de volgende keer moet doen

Hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan