CSS website ziet er soms vreemd uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
De laatste stap:

12. Toveren met de .php uitgang !

De php-instructies in het html-bestand aspartaam-bouw-11.htm kunnen hun werk niet doen, omdat de server niet weet dat de PHP-machine aangezet moet worden om de pagina daar eerst doorheen te halen.

Aanzetten php
Dat gaat weer supersimpel en supersnel.
In het servervenster van je FTP-uploader klik je het bestand (hier: aspartaam-bouw-11.htm) met de rechtermuisknop aan, en je kiest voor de optie "Hernoemen".
Vervolgens verander je de uitgang .htm in .php
That's all!
Nu pakt de server 'm wel, alles is opeens zichtbaar. :)

=======
Wat je ook had kunnen doen, is vóór het uploaden het bestand al (lokaal) hernoemen.
Het nadeel daarvan is echter, dat je dan lokaal het bestand niet meer in Firefox, Internet Explorer en Safari kunt openen en testen (in Chrome en Opera gaat het wel).
  • Daarbij komt, dat je de includes toch niet lokaal kunt zien (behalve als je lokaal een php-server hebt geïnstalleerd).

Daarom laat ik lokaal altijd de htm-versie staan, en verander de uitgang alleen op de server: op de server alleen de .php versie.
  • Zo is de php-versie op de server meteen een backup van je lokale bestand: in geval van nood kan je altijd via FTP (niet via de browser) het php-bestand weer downloaden, en lokaal weer tot .htm-bestand terug-hernoemen.
  • Mocht je ooit eens het hernoemen op de server vergeten, dan zie je dat gauw genoeg als je de pagina gaat bekijken.

Zo, einde php-verhaal!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Dat was weer een mooie uitleg met het betere knip- en plakwerk.

Als het zo in dit aantal stappen wordt uitgelegd lijkt het een eitje, maar als je dan
de knutselpagina's doorneemt is er nog een hoop op te steken. Het meeste werk
gaat inderdaad zitten in het netjes ontwerpen van de pagina.

Terwijl ik dit type zie ik de "laatste stap" binnenkomen.

Ik heb hierna nog een hele weg te gaan, nl. alle artikelen overzetten naar
de nieuwe stylesheet.
Ik heb alvast een testje gedaan met het artikel:

www.aspartaam.nl/artikelen/aspartaam.html

Ik weet niet wat je daar van vindt. Het is nog geen PHP maar dat gaat nog
gebeuren. Is het juist dat dan op iedere pagina dezelfde kop komt
te staan?

Klopt het dat bij http://developerscorner.nl/csshunter/.... enz ik
een pagina met "Verboden" te zien krijg, want ik heb al meer eens iets willen
bekijken met hetzelfde resultaat.

CSShunter het was me een waar genoegen om deze lessen te mogen
volgen en ik zal je zeker nog wel eens op het forum ontmoeten.

Ik denk ook dat startende web ontwerpers veel aan je uitleg zullen
hebben.

Nogmaals ontzettend bedankt voor de (voor mij) onmisbare hulp!

Hoi Ed,
Je proefpagina met het artikel ziet er kek uit! :thumb:

===========
... PHP ... Is het juist dat dan op iedere pagina dezelfde kop komt te staan?
Jazeker, en ook het menu en de andere onderdelen.

Wil je op een bepaalde pagina iets niet (bv. geen advertenties), dan kan je gewoon de include(s) die je niet wilt schrappen uit de pagina.
De rest blijft dan doorgaan in de opmaak zoals op een volledige pagina.

===========
Klopt het dat bij developerscorner.nl/csshunter/.... enz ik een pagina met "Verboden" te zien krijg?
Ja, die is helaas op slot vanwege een hack die de provider daar nog niet heeft opgelost.

Maar wat erger is, ik merkte net dat mijn uitwijk naar bliksekaters.nl een paar uur geleden ook gehackt is (bij een andere provider).
Dwz. vanaf nu:
  • svp niet meer klikken op m'n in dit topic gelinkte bestanden, die zijn intussen allemaal aangetast!
  • en ik kan 'm zelf ook niet meer gebruiken voor uploaden van verse bestanden.
  • Waarschijnlijk geven browsers/antivirusprogramma's gauw het bericht af: "Niet verder gaan: gerapporteerde aanvalssite!"
Leuk is dat, want zelf weet ik helemaal niet hoe het lek bij de provider is ontstaan (ik heb er geen database of andere veiligheidsgevoelige php op gezet).
Zodra mijn provider een backup heeft teruggezet geef ik wel weer groen licht.
Bah! :(

===========
Nogmaals ontzettend bedankt ...
Merci-merci, het was ook erg leuk om te doen. :)

Met vriendelijke groet,
en succes bij het vol laten lopen van alle pagina's!

CSShunter

Hoi CSShunter,

Bedankt voor de "laatste aanwijzingen".

Ik merkte gisteravond inderdaad op dat een website die ik bezocht (en dat was alleen 'bliksekaters') dat ik een melding kreeg van een virus o.i.d.

Ik heb nog even gekeken in het "webschild van Avast en vond het volgende, misschien heb je er wat aan.
Dit was de melding toen ik de laatste versie van 'aspartaam-bouw-11. ophaalde Ik weet niet meer of dat
bij de .html versie was of de .php versie was.

Geblokkeerd: http://michel-garreau.fr/23795183.html
Bedreiging : JS Downloader (Gzip)
Wat een stom gedoe zeg. :evil:
Ik hoop dat je snel uit de narigheid bent, want veel "Help-mij" bezoekers zullen wel gebruik maken van bliksekaters

Voor de veiligheid nog even mijn PC gescanned, maar in de laatste files geen besmetting gevonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan