Misschien een optie om alle IE gebruikers middels een hack te voorzien van een andere, goedwerkende browser
Die is er al: Google heeft 'n plug-in (of zoiets) ontwikkeld, waardoor IE webkit gaat gebruiken (het weergavedeel van Safari en Google Chrome). Als de pagina daarom verzoekt. Maar daar zitten weer allerlei andere nadelen aan. Zo zijn er al beveiligingsproblemen geweest door deze plug-in. En juist onder IE vind je relatief veel gebruikers, die moeite zullen hebben met het installeren van 'n plug-in.
Heren? Dames? Was ik net van m'n identiteitscrisis af, kan ik weer opnieuw beginnen me af te vragen wat ik nou eigenlijk ben.
Toevallig kondigt Microsoft net vandaag officieel IE 9 aan. 't Is niet te geloven wat 'n reclame. Ze beweren css3 en html5 te gaan ondersteunen. Wat ze er niet bij vertellen is dat van css3 dus inderdaad alleen die border-radius ondersteund gaat worden, verder niets. O ja, en wat selectors.
http://samples.msdn.microsoft.com/ietestcenter/
Dat is 'n site met testen. En verrassing, verrassing: IE 9 haalt 100% van de selectors, als enige browser! Wat ze er niet bij vertellen: er zijn tientallen selectors in css 3 en er zijn er door Microsoft 16 getest. En dus halen ze 100%. Van die 16 door hun uitgezochte selectors, niet van álle selectors.
Dat is toch misleiding die gewoon grenst aan ordinaire belazerij. Beweren dat je css3 ondersteunt en dan exact 1 ding daarvan ondersteunen, terwijl er honderden niet worden ondersteund. O, en ik mag niet jokken. Ook opacity wordt eindelijk ondersteund.
Verder gaan ze eindelijk SVG ondersteunen. Maar als dat net zo krakkemikkig is als css 3, stelt 't dus ook niets voor.
Wat ze concreet van html5 gaan ondersteunen is nergens te vinden.
En IE 9 gaat niet draaien op XP. Kun je dus weer 'n nieuwe computer kopen om 't zoveelste wanproduct van Microsoft te kunnen testen. Van Firefox, Safari, Google Chrome en Opera hoef je gewoon maar 1 exemplaar te testen. Van IE straks 4 omdat ze allemaal incompatibel met elkaar zijn.
Tja, 't kwam toevallig zo uit dat ik dit net zag, dus hier maar even neergepoot.