• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV bestand importeren gaat niet goed excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

DijkstraR

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2014
Berichten
16
Beste Experts!

Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Ik heb een bestand van de SQL database opgeslagen naar CSV om deze te openen in Excel.
Nu lijkt dit geen probleem, maar als ik de cellen met puntkomma's gescheiden wil importeren gaat het deels niet goed.
Alle regels lijken goed te gaan totdat ik voorbij regel 35 kijk. Hier slaat het importbestand ineens cellen over en zet de helft van de gegevens op de volgende regel.
Hierdoor kan ik er geen draaitabel meer op bouwen...

Het lijkt er op dat het misgaat bij het scheiden van grote namen/ groot aantal karakters.
Zie import voor meer informatie!

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Met vriendelijke groet,

Reinout
 

Bijlagen

  • uitdraai 6.zip
    12,8 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Nog even ter toevoeging:
Het csv bestand is goed en ook het export bestand.
Het ligt hem dus echt aan excel.
 
Haal svp als de wiedeweerga dat bestand met privégegevens uit het forum !!
 
Ok.
De clientgegevens zijn geanonimiseerd. Je kunt niet herleiden wie en wat is.
Kun je wel bekijken of je een antwoord hebt op bovenstaande vraag?

Bedankt in ieder geval, ook voor je zorgen :thumb:
 
Zou je een (geanonimiseerd) voorbeeld van het csv-bestand bij kunnen voegen. Zodra het bestand geopend is in Excel is het leed al geschied en is moeilijk te achterhalen waar het mis is gegaan
 
bij deze in het eerste bericht toegevoegd. Je ziet dat het vanaf regel 39 mis gaat.
Nu zijn er wat kolommen uitgehaald, maar hoe meer kolommen hoe meer deze de opmaak verpest.

Bedankt voor je hulp!
 
Je csv-bestand is toch niet helemaal goed want bevat op een aantal ongewenste plekken line feeds (LF) en carriage returns (CR). Deze zijn in bijvoorbeeld Notepad++ (gratis te downloaden) zichtbaar als codes CR en LF (als je "show all characters" aanzet). Deze CR/LF zorgen ervoor dat de informatie na de CR/LF in Excel op een nieuwe regel komt te staan. Je zult deze CF/LR dus eerst moeten verwijderen voordat je het bestand opent in Excel.

Verwijderen kan met Notepad++
Ga naar Search - Replace
Zet Search Mode op extended!!

Stap1: LF verwijderen
Find what: \n
Replace with: leeg laten

Stap2: Ongewenste CR verwijderen
Find what: \r;
Replace with: ;

Stap2: Dubbele CR verwijderen
Find what: \r\r
Replace with: \r

Als het goed is, is het bestand nu "schoon" en klaar om in te lezen in Excel
 
Het kan ook met VBA.
Stel het export bestand heet "G:\OF\export.csv"

Code:
Sub M_snb()
   with CreateObject("scripting.filesystemobject")
      .createtextfile("G:\OF\export.csv").write replace(.opentextfile("G:\OF\export.csv").readall,vbcrlf & ";",";")
   end with

   Workbooks.open "G:\OF\export.csv"
End Sub
 
Goedemorgen,

Bedankt voor de reacties!

De query doet wel wat, maar nog steeds krijg ik dubbele enters in de sheet.
De oplossing van arrie23 zal ik zo proberen, maar vind het wel omslachtig om dit elke keer te doen voordat ik deze gewoon in kan lezen.
Kan dit niet voorkomen worden? Ik snap niet waarom dit gegenereerd wordt op deze manier.

In ieder geval bedankt (toppers!) voor de gegeven oplossingen!

Mvg,

Reinout
 
Met een knop gekoppeld aan mijn code is dit minder werk dan het met de hand openen van het bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan