CSV bestanden importeren in windows 8.1 mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

4xvet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2015
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met w8.1. Op mijn oude pc werkte ik met w7 en het mailprogramma Thunderbird. Thunderbird onder W8.1 is een absolute ramp... en dus wil ik het standaard w8.1 mailprogramma gaan gebruiken. Ik heb de contacten uit Thunderbird opgeslagen in csv bestanden, maar kom er maar niet achter hoe ik ze in w8.1 importeer. Wie weet raad?

Hallo 4xvet. Ik zie je vraag al wat langer staan. Wellicht is je CSV bestand corrupt of niet goed. Probeer eens. Of het helpt weet ik niet.

In Thunderbird -> open je 'Adresboek' en open het adresboek dat je wil exporteren -> klik op 'Extra' -> 'Exporteren...' -> er wordt een venster geopend waar je kan kiezen waar het bestand wordt opgeslagen ( kies best bureaublad om het gemakkelijk terug te vinden) -> geef het een bestandsnaam -> bij 'opslaan als' kies je voor 'kommagescheiden' -> klik opslaan -> Dit bestand kan je eventueel als bijlage versturen zodat je het op een andere pc kan 'Importeren' in de contactpersonen (adresboek) van een ander programma. Succes.

Hieronder een voorbeeldje komma gescheiden

http://devliegendebrigade.nl/wiki/index.php/Thunderbird_-_Mailings

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan