• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV export file comma en quotes inlezen als tabs (kolommen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joppiesaus

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Beste,

Vanuit een programma wordt een CSV export file gecreëerd. Wanneer deze file wordt geopend in Excel 2010 krijgen de verschillend variabelen/kolommen echter geen eigen plek, maar wordt iedere regel als platte tekst in 1 kolom gegooid. Voorbeeld:

- store,"sku","qty","is_in_stock","manufacturer","name"
- admin,"CE1008","1.0000","1","TW Steel","TW Steel CEO Canteen CE1008"
- etc.

Het moet echter zo zijn dat alle komma's aangeven dat het iedere keer om een nieuwe kolom gaat. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ook niet door de inhoud in een .txt file te gooien en dan met excel te openen en dan door de wizard te gaan. Deze werd simpelweg niet getoond. Wanneer ik excel heb geopend kan ik ook geen wizard vinden om juist dit uit te voeren..

dank!

Inlezen in excel, op de kolom gaan staan en dan data -> tekst naar kolommen selecteren. Hier krijg je dan een dialog om de , als scheidingsteken te gebruiken

Ron

@ Haaren101: Je oplossing is in principe prima. Kan wel zijn dat de " dan niet goed meegenomen worden (want het is een amerikaanse versie van een CSV file). Dan even als scheidingsteken "," gebruiken en daarna nog even de laatste " vervangen door niks.

Onzin, je kan maar 1 karakter als scheidingsteken gebruiken. Normaal gesproken worden de " gewoon eraf gestript. En als ze dan na het scheiden toch nog in de weg zitten dan simpel met ctrlH " vervangen door (niets dus) en klaar is Joppiesaus

Ron

Oeps je hebt gelijk. De tekstqualifier doet de rest.

* Zet ezelsoren op en gaat weer in hoek staan *

Dan mag deze nog op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan