• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV Export vanuit Corsna nr Excel verandert layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

apanatska

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
62
Periodiek exporteer ik een lijst vanuit Corsa als CSV-bestand naar Excel. Met deze lijst werk ik verder. Na het exporteren staan alle regels keurig onder elkaar (rijhoogte is mooi 11,25) en gaat de tekst van bepaalde kolommen soms over de kolomgrens. Wanneer ik echter een paar kolommen verwijder / toevoeg verschiet in 1x de mooie regelhoogte omdat sommige kolommen meer tekst hebben dan 1 rijhoogte. Ik heb al gekeken of ik de celhoogte niet kan vergrendelen om dit tegen te houden. De kolom met de vele tekst verwijderen gaat niet, want die info heb ik wel nodig, zij het, dat deze niet helemaal direct zichtbaar hoeft te zijn.

Iemand een oplossing.

Heb het bestand ook al direct na exporteren opgeslagen als XLSX maar zonder gewenst resultaat.
 
Zet van die cellen in de eigenschappen in de tab Uitlijning de Terugloop eens uit.
Het lijkt er op dat die aan staat.
 
Staat niet aan, dus is helaas de oplossing niet.
(Zou het ook raar vinden dat deze aanstaat, ik open immers een CSV-bestand, kan een CSV uberhaupt zulke eigenschappen in zich hebben, maar dat is een andere discussie :p)
 
Je vertelt niet hoe je het CSV betand opent/importeert in Excel.
 
Staat niet aan, dus is helaas de oplossing niet.
(Zou het ook raar vinden dat deze aanstaat, ik open immers een CSV-bestand, kan een CSV uberhaupt zulke eigenschappen in zich hebben, maar dat is een andere discussie :p)
Wat snb al zegt, je geeft te weinig informatie om andere oorzaken te kunnen aandragen.
 
ohja, dat is wel handig te vermelden. Vanuit Corsa kun je een registratielijst exporteren, die ik dan open in Excel.

weet niet of dat wat zegt of dat ik even eea moet uploaden.
 
Opel Corsa?
 
My Corsa NxT. Als bijlage een voorbeeld van zo'n export.

Tevens zichtbaar dat kolom N het probleem in dit geval is.
Soms heb je een export van meer dan 100 regels waardoor je niet elke regel terug wilt zetten op de normale hoogte.
 

Bijlagen

  • 2019_11_export_MyCorsa NxT - kopie.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 22
  • 2019_11_export_MyCorsa NxT - kopie.txt
    9,6 KB · Weergaven: 28
Zet van die cellen in de eigenschappen in de tab Uitlijning de Terugloop eens uit.
Het lijkt er op dat die aan staat.
In kolom N staat deze toch echt aan.
 
Lekker selectief allemaal zonder te reageren of de suggesties goed te onderzoeken.

Je vertelt niet hoe je het CSV betand opent/importeert in Excel.

Gebruik Data From Text/CSV en je krijgt al jouw gegevens netjes in een tabel.
 

Bijlagen

  • apanatska.xlsx
    22,4 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan