Dennis FES
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 dec 2009
- Berichten
- 9
Beste allen,
Ik werk in een productieomgeving waar ik bezig ben met het verbeteren van de prestaties. Een van de aanwezige verpakkingsmachines houd een log bij voor elke dag dat de machine aangezet wordt. Voor elke dag wordt een CSV file aangemaakt met daarin de verschillende alarmen die worden gegenereerd en de downtime die optreed door het alarm.
Nu wil ik graag allerlei trends en verbanden inzichtelijk maken. Ik wil dit doen dmv draaitabellen in excel. De uitdaging is nu om alle CSV files samen te voegen tot 1 grote excel file zodat ik deze kan analyseren.
Ik heb nu een handmatige start gemaakt door per dag de verschillende meldingen van een datum te voorzien en de data velden te copy-pasten naar de totaal sheet.
Dit is voor bijvoorbeeld 1 maand goed te doen maar ik heb nu totaal 500 CSV files en zoek naar een manier om het samenvoegen "automatisch" uit te laten voeren. Ik denk dan aan of een macro of VB-script, ik verneem ook dat het in excel mogelijk is om een serie data files in te laden.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tip geven / omweg helpen?
Ik heb 2 willekeurige CSV files toegevoegd en een excelsheet waarin ik een aantal CSV's heb samengevoegd.
Vriendelijke groet,
Dennis Varkevisser
Flexible Engineering Support
Ik werk in een productieomgeving waar ik bezig ben met het verbeteren van de prestaties. Een van de aanwezige verpakkingsmachines houd een log bij voor elke dag dat de machine aangezet wordt. Voor elke dag wordt een CSV file aangemaakt met daarin de verschillende alarmen die worden gegenereerd en de downtime die optreed door het alarm.
Nu wil ik graag allerlei trends en verbanden inzichtelijk maken. Ik wil dit doen dmv draaitabellen in excel. De uitdaging is nu om alle CSV files samen te voegen tot 1 grote excel file zodat ik deze kan analyseren.
Ik heb nu een handmatige start gemaakt door per dag de verschillende meldingen van een datum te voorzien en de data velden te copy-pasten naar de totaal sheet.
Dit is voor bijvoorbeeld 1 maand goed te doen maar ik heb nu totaal 500 CSV files en zoek naar een manier om het samenvoegen "automatisch" uit te laten voeren. Ik denk dan aan of een macro of VB-script, ik verneem ook dat het in excel mogelijk is om een serie data files in te laden.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tip geven / omweg helpen?
Ik heb 2 willekeurige CSV files toegevoegd en een excelsheet waarin ik een aantal CSV's heb samengevoegd.
Vriendelijke groet,
Dennis Varkevisser
Flexible Engineering Support