• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV files via VBA hoe getalopmaak instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Broere

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Als ik een excel werkblad opsla als CSV file worden getallen netjes opgeslagen met een punt als scheiding voor duizendtallen en een komma voor het scheiden van de decimalen.

Doe ik automatisch via visual basic dan is de scheiding voor duizendtallen opeens een komma en de scheiding voor decimalen een punt.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat het opslaan via visual basic hetzelfde resultaat geeft als excel ?

Ik vermoed dat het met een instelling te maken heeft in VBA maar welke ?

VBA werkt standaard met engelstalige instelling.
Excel houdt de regionale instellingen van windows aan.

VBA engelstalige indeling

Bedankt voor je reactie,

Die engelstalige instlling had ik dus gemerkt, maar is de instelling van VBA ook te veranderen ?

Als ik in de help van VBA kijk bij International of Decimaalteken staan deze als alleen lezen aangegeven.
Ik vermoed dat ze in VBA niet aan te passen zijn maar dat dat via registerinstellingen mogelijk wel kan.
Misschien kun je iets meer vinden door via google te zoeken op decimalseparator en international.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan