• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV Import getallen zonder komma maar met punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Hoi,

Na een csv import in excel krijg ik getallen alleen met punten en zonder komma's

-7.292.12
-979.35
223.85

Hoe kan ik bij de duizendtallen ervoor zorgen dat alleen de centen een komma moeten krjgen en niet de duizendtaL

1. hoe ziet het csv bestand eruit ?
2. wat bedoel je met importeren: in Excel, in een bestand, in een werkblad ?
3. hoe wil je importeren: UI, VBA ?

@cow18. Ik heb ervaren dat binnen excel met zoeken/vervangen het formaat van de cellen op tekst blijft staan. Ook het formaat wijzigen naar getallen of valuta gaf geen op oplossing.
Wat dan helpt is om de cellen allemaal met 1 te vermenigvuldigen. In een cel de waarde 1 zetten, die selecteren, vervolgens de te wijzigen cellen selecteren en met kopiëren/plakken speciaal/vermenigvuldigen deze aanpassen.
Dit is ook het geval als er met een editor de punten door komma's vervangen worden en de cellen waarin teruggeplaatst worden het tekstformaat hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan