• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV import in Excel 2007 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
3.551
Ik heb een aantal jaren geleden een CSV import gemaakt richting een Excel formulier.
Aangezien het CSV bestand meer kolommen kende dan Excel aan kan (excel 2003) heb ik de import verspreid over meerder tabbladen.

Nu is er één kolom in de export bij gekomen.
Deze wil ik ook op een van de tabbladen ga importen, onder tussen gebruik ik Excel 2007 maar vind de optie om de import aan te passen nergens.

Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken zonder de gehele import opnieuw via de Wizard te moeten maken?
 
Laatst bewerkt:
Oplossing ga naar Gegevens, Verbindingen, Selecteer de verbinding, klik op Eingschappen.
Tabje Definitie en dan Query bewerken, csv bestand selecteren.
de Wizard start opnieuw maar met de oude waarden.

Waar het bij mij fout ging was dat ik geen verbindingen zag staan.
Logische, want die werden door een marco opgeruimt die afging bij het openen van het excel bestand...

Het csv bestand bleef anders in een read-only mode staan tot je het werkblad sloot.
Dit gaf een probleem bij het draaien van een nieuw csv bestand bestemd door een nieuwe excel blad als de eerder versie nog open stond.

Oplossing om het excelblad te muteren zonder dat de macro's gaan lopen is het bestand (of in dit geval het sjabloon) openen met Shift ingedrukt. Nu waren de verbindingen wel zichtbaar en konden ook gemuteerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan