csv import middels vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjorntobeWild

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Beste Forumleden,

Ik heb een csv bestand welke bestaat uit vele regels.
Elke regel begint met een datum met tijd "dd-mm-yyy uu:mm".
Nu wil ik graag een deel van de data importeren met Excel. Bijv. alle regels waarbij de datum >= 1-1-2015 en <=31-12-2016.
Is het mogelijk om data vanuit een csv file te importeren waarbij bovenstaande datumvoorwaarde voldoet?

Groet,

Bjorn

Dag Bjorn,

Het bestand in bijlage bevat een macro die het op 't eerste zicht wel lijkt te doen.
Misschien iets te langdradig opgesteld, maar je kan er dan gemakkelijk op verder borduren.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste MDN111,

Dit is precies wat ik zoek. Ook handig dat hij eerst controleert of de regel begint met een datum!

:thumb:

Top. Hier kan ik verder op doorborduren.

Waarom niet gewoon in Excel openen en dan een filter (autofilter/advancedfilteer) gebruiken ?

Omdat elke keer opnieuw de csv files geïmporteerd moeten worden. Tevens heeft het systeem waaruit het csv file wordt gegenereerd een beperkt aantal regels tot zijn beschikking.
Ik heb zowel de voorgaande jaren nodig voor een algehele historie en alleen het afgelopen jaar om daar de gegevens van te interpreteren. Vandaar dat mijn keuze hierop is gevallen.
De historie wordt iedere keer per jaar/maand aangevuld en de data welke niet meer aanwezig is in de csv file blijft behouden in Excel.

Dat zijn slechts argumenten ten faveure van mijn suggestie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan