• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV Kolommen naar komma terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

yrrab

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
7
Ik heb in Excel 2007 een CSV bestand geladen en de tekst naar kolommen omgezet. Hierna heb ik de sheet gevuld. Maar nu wil ik hem terugzetten, dus van kolommen naar een scheiding met komma. Weet iemand hoe ik dat kan doen. Want als ik hem nu gewoon op sla als CSV bestand blijven de kolommen behouden..
 
Beste yrrab ;)

Een voorbeeldbestandje zou natuurlijk helpen.

Misschien kan je ook hier verder mee:

=A1&","&B1&","&C1& enz... dit voor scheiding met komma.

=A1&", "&B1&", "&C1& enz.. dit voor scheiding met komma en spatie.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu een CSV bestand met kolommen en als ik hem nou opnieuw opsla blijven die kolommen, maar dat wil ik niet. Is er een instelling hoe ik dat kan veranderen dat ik dus gewoon weer id, naam, wachtwoord, etc krijg ipv kolommen.
 
Beste yrrab ;)

Zie mijn post

Groetjes Danny. :thumb:
 
Waar moet ik dat invullen dan?? De kolommen moeten weg zeg maar.
 
Beste yrrab ;)

Rechts naast de kolommen de formule plaatsen en daarna de kolom met de formule kopiëren en op dezelfde plaats speciaal plakken dan op waarden en op OK.
De kolommen voor de formule allemaal selecteren en verwijderen.

Anders een voorbeeldbestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Kijk nu begrijp ik het. Was wel even een werkje met 25 kolommen en 180 rijen maar het is nu gelukt :)

Thanx vor de support!!
 
Want als ik hem nu gewoon op sla als CSV bestand blijven de kolommen behouden..

Ehhh... Uiteraard als je 'm opent in Excel, want die vertaalt .csv bestanden direct naar een Excel-format. Sla maar 'ns een Excelbestand op in .csv en open die in een text-editor. Je zal zien dat er geen kolommen maar scheidingstekens worden gebruikt. Het is dus onnodig om hier een tussenactie bij te gebruiken!

Groet, Leo

P.s. CSV staat voor Comma Separated Value (ofwel, door komma's gescheiden waarden ;))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan