• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

csv komma gescheiden bestand in kolommen plaatsen excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Datum,"Naam / Omschrijving","Rekening","Tegenrekening","Code","Af Bij","Bedrag

Hoe krijg ik dat in kolommen in Excel?

Bedankt. Vreemd dat Excel dat niet automatisch doet. Moet even puzzelen, want er staan twee scheidingstekens in komma en dubbele punt. Het is een download van de ING Bank (overzicht bij-af per maand) misschien kent iemand dat.

Er zijn ca. 30 verschillende methode om dat te doen. Excel doet het ook automatisch.

Ik zit net bij methode 29. Had je niet eerder kunnen reageren?!

edit:
De eerste kolommen zijn te scheiden als je , als scheidingsteken invoert. je hebt dan netjes
datum | Naam | rekening |Tegenrekening | Code | AF/BIJ | Bedrag

Helaas is het bij de mededelingen één wirwar omdat daar dubbele punten staan. Dat zou op de één of andere manier ook te scheiden moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Dan geef je toch meerdere voorwaarden op? Verder staat er niet bij hoe je het geheel binnenhaalt.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    23,6 KB · Weergaven: 90
Dat dacht ik ook maar dat doet ie niet. Maar het is gelukt. Kolom arceren en tekst naar kolommen en dat twee maal doen in de juiste kolom. Helaas krijg je veel te veel ballast en moet dan verwijderen en past weer niet liggend op een A4. Te veel werk dus. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan