• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV Macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter ir19
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In een CSV bestand heb je geen kolommen. Kijk er in met bijvoorbeeld Kladblok. Dan staat het gewoon goed.

@snb inderdaad het werkt, denk iets verkeerd getypt. Echter ook hier wordt kolom i geen getal

Laatst bewerkt door een moderator:
@edmoor ik heb het bestand in excel nodig... is niet een optie het aangemaakte bestand opnieuw te openene om kolom i om te zetten naar getal?

Bij het openen van dat CSV bestand in Excel moet je alleen even zelf de eigenschappen van kolom I goed zetten.
Maar waarom maak je er dan eerst een CSV van?

Omdat ik direct na het draaien van de macro deze csv in een programma wil inladen. Ik wil hem dus niet hoeven te openen en handmatig dingen wijzigen.

Dan kan je na het laden in diezelfde code ook de eigenschappen van die kolom aanpassen.

ja de vraag is dus hoe ik dat in uw macro kan doen

Niet in mijn macro, en ook niet in die van snb.
Dat doe je in het programma waarmee je dat CSV bestand laadt.
De VBA code er voor is:
Code:
Sheets("Blad1").Columns("I").NumberFormat = "0.00"

Laatst bewerkt:
Omdat ik direct na het draaien van de macro deze csv in een programma wil inladen.

Kun je svp aangeven wat je precies wil doen ?
In welk programma wil je de csv-gegevens laden ?

Ik wil via de macro een csv bestand met kolom i als getal.
Deze wordt ingelezen in een programma dat ik gebruik.
Dit heeft niks te maken met excel maar deze leest alleen CSV in.

Laatst bewerkt door een moderator:
In het CSV bestand staat het goed, dan ligt het dus aan het programma dat deze inleest.

@edm

Dat kan ik alleen maar bevestigen.

Ja ik vind het ook vreemd maar waneer ik kolom i selecteer en hier ''getal'' van maak dan werkt het wel

Dat staat er ook los van. Een CSV bestand is gewoon platte tekst, geen Excel bestand.
Dat heeft niets met dat andere programma van doen.

klopt, maar het kan wel. nu wordt het handmatig gedaan dan zou het via een macro ook moeten kunnen leek mij

Ik weet niet wat je nu wilt. In het CSV bestand staat het goed en die is aangemaakt door de macro.
Of je nu die van mij gebruikt of die van SNB, dat programma dat het CSV bestand inleest zal daar zelf mee moeten dealen.

Je hebt trouwens nog geen antwoord gegeven op de vraag van snb in #29.

Laatst bewerkt:
Ja ik vind het ook vreemd maar wanneer ik kolom i selecteer en hier ''getal'' van maak dan werkt het wel

Dat kan niet, want dit kun je alleen in een Excelbestand doen.
Jouw externe programma leest geen Excelbestanden volgens jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan