• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV mist scheidingstekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnkuijpers

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Bij het opslaan van een excel bestand als csv verlies ik een aantal scheidingstekens bij sommige regels. Wanneer bijvoorbeeld de laatste 3 velden van een rij leeg zijn, worden er geen scheidingstekens meer geplaatst na het laatst gevulde veld. Ik heb nog niet kunnen verklaren waarom de ene regel wel alle kolommen/scheidingstekens bevat, en de andere regel niet. Wat doe ik verkeerd?

Hoi,

Een aantal opmerkingen hierover.

- op welke manier constateer je dat?
- je zult als CSV willen opslaan, met de bedoeling gegevens 'elders' weer te gerbuiken; heeft jou constatering gevolgen voor het resultaat van de import- c.q. conversie-actie?
- een veld- of kolomscheidingsteken is een ander teken als een rijscheidingsteken; het hoeft dus geen gevolgen te hebben
- het kan zijn dat de veldmarkeringen ophouden bij of na een veld, dat gegevens bevat waarin tevens het standaard-scheidingsteken voorkomt (afhankelijk van de instellingen veelal een punt-komma of een komma. Met name in als 'memo' bedoelde velden komt nogal eens tekst voor met een komma of punt-koma er in.

Laatst bewerkt:
Hallo,

bedankt voor je reactie.

Het systeem dat de csv moet verwerken telt het aantal kolommen per rij. Hierop loopt 't dus fout. Via textpad bekijk ik het bestand en mis ik dus de komma's.

Groeten,
Stijn

Hallo,

bedankt voor je reactie.

Het systeem dat de csv moet verwerken telt het aantal kolommen per rij. Hierop loopt 't dus fout. Via textpad bekijk ik het bestand en mis ik dus de komma's.

Groeten,
Stijn

Hoi, ja net zoals dat in Word geregeld gebeurt ..... :D
Leeg mijn voorgaande bericht nog eens door, ik heb daarin info toegevoegd.

Jouw reactie impliceert dat er teveel komma's staan, maar er staan juist te weinig komma's in sommige rijen. Hoe kan dit?

Jouw reactie impliceert dat er teveel komma's staan, maar er staan juist te weinig komma's in sommige rijen. Hoe kan dit?

Nee, dat beweer ik niet.
Lees mijn reactie nog eens goed door en controleer het in betreffende werkblad.

Wat je nog zou proberen is het betreffende bereik markeren en een naam geven.
Een andere is: hebben de veldnamen een afwijkende opmaak als de inhoud van de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan