• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

csv - Windows ingesteld op komma, krijg punt-komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Ik word hier echt moedeloos van. Jarenlang getob.

Windows 10 x64 EN - Start > Control Panel > Clock and Region > Change Date time or number formats
Additional Settings > List Separator staat een komma.

Wat ik ook doe, ik krijg punt-komma.

Om te importeren in Outlook agenda heb ik "dd-mm-jjjj","hh:mm:ss" nodig
maar krijg altijd: dd-mm-jjjj;hh:mm:ss

Zijn er hier mensen die daadwerkelijk "," krijgen??

Ik gebruik Office 365 en de taal is ingesteld op Engels.

SnagIt-22052021 093033.png

Thanks!

ik vermoed dat je je gegevens vooraf in 2 deeltjes moet verdelen, dus en de datum en de tijd apart als 2 variabelen in plaats van samen in 1 variabele, dus in 2 cellen.
Hoe maak je die waarde dus aan ?

Ehm ... ??
Ik vrees dat ik je niet helemaal kan volgen. Ligt aan mij, sorry.

Er staan zo'n miljoen hits op Internet met deze vraag - kennelijk gaat dat aan Microsoft voorbij.
De 'MVP's ' komen standaard met het Windows settings antwoord, maar op de een of andere manier werkt dat bij de meesten niet.

Of ik gegevens naar MS-DOS CSV, gewoon CSV of CSV UTF-8 exporteer, punt komma blijft.

In delen doen lijkt mij ingewikkeld.

Het komt waarschijnlijk doordat je decimaalteken ook een komma is.
Verander die instelling eens in een punt en probeer het opnieuw.

Ik heb het inmiddels, na veel gedoe en zoeken, weten op te lossen.

Misschien dat anderen hier ook mee zitten.

Mijn oplossing: installeer ASAP - gebruik daarin de Export functie ("Exporteer selectie of werkblad")

Belangrijk daarbij is:
1. Aanvinken: "Als weergegeven (EUR 12,00)
2. Uitvinken : Unicode UTF-8 (is standaard UITgevinkt)

Werkt perfect.

Waarom staat er in jouw screenshot bij Region = Land/regio > Format: Dutch (Netherlands)? Bij mij staat > Aanpassen aan Windows-weergavetaal (aanbevolen). Maakt dat geen verschil?

Ik heb een Engelse versie van Windows, dus dan wijzigt 'ie ook de diverse andere zaken, valuta wordt dan b.v. ipv euro pond.
Kan je allemaal wel weer aanpassen, denk ik.

Vermoedelijk heeft het daar niets mee te maken. Op Internet zijn vele, vele hits te vinden die over dit 'probleem' gaan.
Maar, zoals gezegd, verder dan de standaard oplossing (wijzig de list separator, lijstscheidingsteken) komt men niet.
Als dát niet de oplossing is ... wat dan?
Je bent dan min of meer verplicht om een add on te gebruiken.
Enfin, ik weet het ook niet.

Als Windows Engels is, Office op Engels is ingesteld, het lijstscheidingsteken een komma is, dan is ergens iets dat dit gewoon 'overrelet'.

Ik heb het even geprobeerd, aanpassen aan windows weergave taal, helaas, het maakt niet uit.

Nog steeds 15/02/2021;09:27:00;15/02/2021;09:37:00;

Ik zou wel eens willen weten wie hier Windows en Office ook in het Engels heeft en er wel "," uit weet te krijgen...

Maar goed, ik ben vooralsnog gered met ASAP.

Kijk eens in Excel zelf --> bij opties --> geavanceerd: hier kan je kiezen of je de scheidingstekens van Windows wil gebruiken of niet.

Greetz/Excelbat

Test eens met de laatste parameter van SaveAs:

Code:
Sub M_snb()
  ThisWorkbook.SaveAs "G:\OF\__export_csv_23.csv", 23, , , , , , , , , , True
  ThisWorkbook.SaveAs "G:\OF\__export_csv_23.csv", 23, , , , , , , , , , False
End Sub

Kijk eens in Excel zelf --> bij opties --> geavanceerd: hier kan je kiezen of je de scheidingstekens van Windows wil gebruiken of niet.

Greetz/Excelbat

Options > Advanced > "Use system separators" deze zowel aan- als uitgevinkt uitgeprobeerd.
Helaas, het maakte niet uit. Sorry.

Met macro bleef het ook punt-komma.
Het spijt me.

Dit valt in de categorie 'niet op te lossen'. Velen tobben met dit probleem. Het staat onderaan de prioriteitenlijst van Microsoft. ALS het er übehaupt op staat.
Microsoft heeft wel meerdere 'Office-problemen' waarover veel geklaagd wordt, maar die ze niet oplossen. Het verwijderen adressen uit de 'Autocomplete' lijst in Outlook is ook zoiets.
Eenmaal ingegeven email adressen, die niet meer bestaan, of simpelweg fout zijn, je krijgt ze niet weg.

Enfin, dank aan iedereen voor het zoeken naar een oplossing.

Is het verboden een oplossing aan te dragen voor zoals TS dat omschrijft een groot probleem voor het verwijderen van adressen uit de AutoComplete in Outlook? Dacht ik niet, we zijn hier om problemen op te lossen! Zou toch heel mooi zijn als TS zegt, ja, dat had ik nog niet gezien/gelezen op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan