• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

.csv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schelledraad

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Berichten
107
Ik krijg van iemand een .CSV bestand toegestuurd. Als ik dat opsla en open het vervolgens in Excel, krijg je gelijk de Tekstwizard te zien waarmee je de tekst naar kolommen kan zetten. Geen probleem. Open ik het bestand via "Verkenner" dan start de Tekstwizard niet automatisch en kan je die met het menu GEGEVENS\TEKST NAAR KOLOMMEN oproepen. Ook geen probleem.
Maar.... Als degene van wie ik het bestand heb gekregen het bestand rechtstreeks vanuit zijn E-mail opent (en ik zat er ter plekke naast) dan krijgt hij het meteen in kolommen weergegeven (zonder enige melding.

Vraag: Wat heeft hij wat ik niet heb?


GR

Frank
 
Het signaal aan windows dat een bestand met de extensie .csv met Excel geopend moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Nee, in Windows. Bij Standaard programma's.
 
Ik denk andere regionale instellingen voor decimaalscheidingsteken en lijstscheidingsteken die bij hem -toevallig- overeenkomen met datgene dat in het csv bestand is gebruikt.
 
Aha. Ik kreeg net de waarschijnlijke oplossing door. E.e.a. heeft te maken dat men terplekke met Engelstallige Windows en mailservers werkt. En als het .CSV bestand idd komma gescheiden is, gaat die daar dwars doorheen.

Nederlands/Engels, Puntjes en Komma's....zucht. Om over datums maar te zwijgen.

Bedankt allemaal iig.
 
De taligheid van windows heeft er niks mee te maken, het is de regio instelling van windows. Ik heb bijvoorbeeld mijn Windows op Engels staan, maar de landinstelling op Nederland, waarmee je de ; als lijstscheidingsteken krijgt. Zet je Windows op USA, dan krijg je de komma. Maar je kunt ook in de geavanceerde instellingen voor getalsopmaak handmatig andere lijst en decimaalscheidingstekens instellen dan die bij het land horen. Zo gebruik ik standaard de decimale punt in plaats van de komma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan