Beste experts,
Heb gisteren een nieuwe vraag geplaatst maar blijkbaar iets fout gegaan, omdat hij als opgelost stond gemarkeerd.
ik heb een excelwerkblad met de naam CSV_import. In dat werkblad kan ik de naam van het path naar het CSV bestand,
wat bij mijn bank is gedownload steeds wijzigen, zodat ik niet steeds de VBA-code hoef te wijzigen
ik heb op het forum een code gevonden om CSV bankbestand leesbaar te maken in excel
en vervolgens op te slaan als excel bestand. Omdat de VBA-code steeds wisselt leek het
me handig om in een werkblad ( CSV-import ) twee cellen te maken waarin ik in de 1e cel
( C13 ) het path kan invoeren waar het CSV bestand staat, en in de 2e cel ( C14 ) de naam
van het weg te schrijven excel bestand kan invoeren.
In de code zouden de beide cellen moeten worden weergegeven als bijv:
sWorkbook = Sheets("CSV_import").Range("C13").Value - voor het path
sFileName = Sheets("CSV_import").Range("C14").Value
Ik krijg overigens op de 3e regel
.Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion.resize etc steeds een foutmelding.
Laat ik die regel weg dan wordt er een bestand aangemaakt met de naam " Bank ".
Wie kan wil me helpen.
Bij voorbaat dank.
Ton
Heb gisteren een nieuwe vraag geplaatst maar blijkbaar iets fout gegaan, omdat hij als opgelost stond gemarkeerd.
ik heb een excelwerkblad met de naam CSV_import. In dat werkblad kan ik de naam van het path naar het CSV bestand,
wat bij mijn bank is gedownload steeds wijzigen, zodat ik niet steeds de VBA-code hoef te wijzigen
ik heb op het forum een code gevonden om CSV bankbestand leesbaar te maken in excel
en vervolgens op te slaan als excel bestand. Omdat de VBA-code steeds wisselt leek het
me handig om in een werkblad ( CSV-import ) twee cellen te maken waarin ik in de 1e cel
( C13 ) het path kan invoeren waar het CSV bestand staat, en in de 2e cel ( C14 ) de naam
van het weg te schrijven excel bestand kan invoeren.
In de code zouden de beide cellen moeten worden weergegeven als bijv:
sWorkbook = Sheets("CSV_import").Range("C13").Value - voor het path
sFileName = Sheets("CSV_import").Range("C14").Value
Ik krijg overigens op de 3e regel
.Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion.resize etc steeds een foutmelding.
Laat ik die regel weg dan wordt er een bestand aangemaakt met de naam " Bank ".
Wie kan wil me helpen.
Bij voorbaat dank.
Ton
Code:
Sub snb()
with Workbooks.Open("C:\Users\Ton\Downloads\Bank.csv") ' moet worden: Sheets("CSV_import").Range("C13").Value
.Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion.resize(, 13).Copy Workbooks("Database.xlsx").Sheets("Database").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
.close false
end with
End Sub
[ /Code]